+32(0)15 43 66 20
  • DOWNLOAD E-BOOK
U-ManU-ManU-ManU-Man
  • HOME
  • U-MAN
    • OVER U-MAN
    • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
    • ONS TEAM
  • GRATIS ANALYSES
    • LEIDERSCHAPSANALYSE
    • STRESSANALYSE
    • SALES ANALYSE
  • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
    • INTERACTIEVE WORKSHOPS
    • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
    • REKRUTEREN & MOTIVEREN
    • SALES OPLEIDINGEN
  • BLOG
    • TESTIMONIALS
  • VACATURES
    • VACATURES BIJ U-MAN
    • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
  • CONTACT

Hoe bouw je werknemers loyaliteit op?

    Home Leiderschap Hoe bouw je werknemers loyaliteit op?
    NextPrevious
    werknemers aan het werk

    Hoe bouw je werknemers loyaliteit op?

    By Matteo Van Mol | Leiderschap | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

    In de huidige zeer competitieve arbeidsmarkt, is één van je grootste uitdagingen – als bedrijfsleider of manager – goede medewerkers aan te trekken én ervoor te zorgen dat ze in je bedrijf blijven.

    Na al de moeite die je gedaan hebt om deze medewerkers binnen te halen en op te leiden, is er inderdaad niets meer frustrerend dan hen te zien vertrekken… naar de concurrentie.

    Een goede manier om te begrijpen hoe je hen aan je bedrijf kan binden, is te kijken naar de redenen waarom een goede medewerker zijn werkgever verlaat. Waarom beslist hij een andere job te zoeken?

    In dit eerste artikel, vind je een eerst antwoord op deze cruciale vraag:

    “WAAROM VERTREKKEN GOEDE WERKNEMERS?”

    Een paar maanden na zijn indiensttreding, stapt een nieuwe medewerker je bureau binnen met de aankondiging dat hij je bedrijf wil verlaten. Als je hem vraagt wat de reden is, is er veel kans dat hij zal antwoorden: ”Ik had er eigenlijk iets anders van verwacht”.Een eerste, begrijpelijke, reactie is de werknemer de schuld te geven. Dat lost echter niets op. Onze aanbeveling is eerder een kijkje te gaan nemen naar je aanwervingsproces, in het bijzonder als dit probleem zich regelmatig voordoet.Een sollicitant begint al verwachtingen te ontwikkelen m.b.t. een bepaalde functie en bedrijf bij het eerste contact en zeker bij het lezen van de functieomschrijving. Als een job dan blijkt helemaal anders te zijn dan hij verwacht had, heeft dat heel vaak te maken met verkeerde of onvolledige informatie tijdens de rekruterings- procedure.

    Wees daarom altijd zo transparant mogelijk in je functieomschrijving en tijdens de sollicitatiegesprekken. Wees niet bang om een exact beeld van de realiteit op te hangen zodat de sollicitant duidelijk begrijpt wat de inhoud van de functie is. Ongeschikte kandidaten zullen “weglopen”, terwijl de goede aangetrokken zullen worden door de uitdaging. En dat is uiteindelijk wat je wil.

    Probeer nooit om een onjuist, te mooi beeld van de functie of het bedrijf op te hangen om goede kandidaten aan te trekken. Ze zullen je nadien hiervoor zwaar “bestraffen” door het bedrijf te verlaten zodra ze ontdekken dat ze bedrogen werden.

    In ons volgend artikel geven we je tips over hoe je kan voorkomen dat kandidaten een verkeerd beeld krijgen van de realiteit en hoe je kan vermijden dat recente aangeworven medewerkers je voor onaangename verrassingen plaatsen.

    No tags.

    Related Post

    • De communicatieworkshop voor iedereen?

      By Els Van den Eynde | Comments are Closed

      Je overtuigen van het feit dat communicatie belangrijk is, is waarschijnlijk niet meer nodig. Als bedrijfsleider of manager weet je onderhand wel dat communicatie heel belangrijk is. Dat communicatie voor iedereen heel belangrijk is, verdient misschien wel eenRead more

    • voeten van fietsers

      Geef je onvoorwaardelijke steun aan degene die jou steunt

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      In 2012 had Chris Froome de Ronde van Frankrijk kunnen winnen. Hij was gewoon sterker dan zijn kopman Bradley Wiggins. Maar de afspraak was dat hij in dienst zou rijden van Wiggins en hij heeftRead more

    • werknemers in een ruimte

      Hoe bouw je werknemers loyaliteit op (deel 2)

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Het vinden en aanwerven van goede kandidaten is met de schaarste op de arbeidsmarkt, een hele kunst geworden. Een reden te meer om er alles aan te doen om de nieuw aangeworven medewerkers niet meteenRead more

    • emoties op de werkvloer

      Emoties op de werkvloer

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Overkomt het u wel eens dat u niet goed weet hoe met emotionele reacties om te gaan op het werk? U heeft medewerkers in dienst die een belangrijk deel van hun tijd op het werkRead more

    • Boze man

      Een klacht kan een opportuniteit zijn

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Klachtenbehandeling is in de eerste plaats een ingesteldheid, m.a.w. hoe reageert men op een klacht.  Is men bereid om er echt verantwoordelijkheid voor te nemen of zal men proberen er vanaf te geraken door bijvoorbeeldRead more

    • Jongen die time-out doet

      Zou je soms weleens op de pauzeknop willen drukken?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      “Het leven raast voorbij als een TGV.” “Het gaat toch allemaal zo snel…”: ongetwijfeld heb je dergelijke opmerkingen al opgevangen in je omgeving of misschien zelf al geuit. Je hoort het tegenwoordig zelfs van relatiefRead more

    • mensen die elkaar omarmen

      Wil je de spelers van je team het hele jaar door “op niveau” houden?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We geven je graag een tip mee, die te maken heeft met het “kennen van” en “wijzen op” minder leuke kantjes of fouten  bij medewerkers, en waarom je dit best niet enkel tijdens functioneringsgesprekken doet.Read more

    • vrouw aan het luisteren

      Luisteren maakt integraal onderdeel uit van goede communicatie

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We hebben het al vaak over communicatie gehad. We hebben het begrip communicatie al vanuit diverse invalshoeken belicht. Eén heel belangrijk aspect hebben we nog niet behandeld en dat is het aspect “luisteren”. Het belang vanRead more

    NextPrevious

    Meest recente berichten

    • De “menselijke factor” in je bedrijf: essentieel voor goed leiderschap
    • Een verkoper gebruikt het motto: “Stel jezelf de vraag niet, stel de vraag!”
    • Ondernemer vs. manager (deel 2)
    • Ondernemer vs. manager (deel 1)
    • Leiderschap in moeilijke tijden: hou het moreel hoog!

    Categorieën

    • Communicatie
    • Crisis
    • Efficiëntie
    • Kennis
    • Leiderschap
    • Rekruteren
    • Sales

    ANALYSES

    • Leiderschapsanalyse
    • Sales analyse
    • Stressanalyse

    E-BOOKS

    • De 10 Fatale fouten in de Verkoop
    • De 10 fatale fouten bij het Delegeren
    • De 10 Fatale fouten bij het Rekruteren
    • De 10 Fatale fouten bij het Communiceren
    • De 10 Fatale fouten bij Functioneringsgesprekken

    OPLEIDINGEN

    • Management opleiding: T.E.A.M.-opleidingen
    • Rekruteringsopleiding: Recru-Tec™ opleiding
    • Opleiding functioneringsgesprekken: Jobstar opleiding
    • Sales Opleiding: Trust$elling

    SOFT SKILLS & INTERACTIEVE WORKSHOPS

    • Interne communicatie
    • Conflictsituaties oplossen en vermijden
    • Het succes van topverkopers
    • Rekruteren, motiveren en evalueren

    U-MAN BELGIUM

    • Werfheide 3, 2812 Mechelen (routebeschrijving)
    • +32(0)15 43 66 20
    • info@uman.be

    U-MAN GENTBRUGGE

    • Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge (routebeschrijving)
    U-Man Copyright 2020 | BTW BE0435.560.880 - RPR Mechelen | Legal: Privacy Policy-Cookie Policy | Webdesign by ABOVESECOND
    • HOME
    • U-MAN
      • OVER U-MAN
      • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
      • ONS TEAM
    • GRATIS ANALYSES
      • LEIDERSCHAPSANALYSE
      • STRESSANALYSE
      • SALES ANALYSE
    • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
      • INTERACTIEVE WORKSHOPS
      • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
      • REKRUTEREN & MOTIVEREN
      • SALES OPLEIDINGEN
    • BLOG
      • TESTIMONIALS
    • VACATURES
      • VACATURES BIJ U-MAN
      • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
    • CONTACT
    U-Man