Dagelijkse kick off meeting

Dagelijkse kick off meeting

Dagelijkse kick off meeting

Het concept “kick-off meeting” wordt vaak gekoppeld aan het opstarten van een nieuw jaar, na de periode van de feestdagen. Daarbij wordt de strategie voor het nieuwe jaar uit de doeken gedaan, worden de doelen vooropgesteld, enz.

Dit principe van de dagelijkse kick-off meeting is ultra simpel. Het is een coördinatie-meeting waarbij de verantwoordelijken samenkomen om de nieuwe dag te lanceren. Er worden drie vragen gesteld:

Afbeelding1

#1 Waar staan we (ten opzichte van de vooropgestelde doelstellingen)?

Dat heeft te maken met de cijfers tot op heden. Als je per week naar de resultaten kijkt, stel je de volgende vragen: Hoeveel hebben we deze week al verkocht, geproduceerd, geleverd, binnengehaald aan openstaande facturen, enz.? Maar het kan evengoed gaan over resultaten van marketingcampagnes, ingehaalde achterstanden, enz.

#2 Wat gaan we vandaag doen (m.a.w. welke resultaten willen we in de verschillende zones behalen)?

Hier verwijzen we naar concrete acties en hoeveelheden, taken die er voor vandaag op het programma staan.
Hoeveel afspraken hebben onze verkopers vandaag?
Hoeveel klachten zullen we vandaag oplossen en welke? Enz.

Als er bedroevend weinig op de agenda staat voor vandaag of als een of andere verantwoordelijke ‘s morgens werkelijk geen flauw idee heeft waaraan zijn medewerkers vandaag zullen gaan werken, dan is het hoog tijd dat die wakker schiet of in gang geduwd wordt.

#3 Wie heeft er hulp nodig (om de vooropgestelde doelstellingen te kunnen behalen)?

Dit is een belangrijke vraag. Het is mogelijk dat een medewerker echt te veel werk heeft en dus hulp kan gebruiken van een collega. Het is ook mogelijk dat er iemand iets niet goed kent of weet en dus wat advies van de baas kan gebruiken. Dat kan bij deze geregeld worden.

Zo weet iedereen wat er vandaag van hem verwacht wordt en kan men meteen aan het werk gaan, met duidelijke doelen voor ogen.
Deze dagelijkse kick-off meeting moet zeer to-the-point zijn. Iedereen moet voorbereid op de meeting verschijnen en de meeting mag maar enkele minuten duren. 

Eén van onze klanten noemt deze meeting “1-2-3 hup!”; dit geeft perfect weer hoe deze meeting eruit moet zien.
Wil je meer weten over hoe een team te leiden, contacteer ons dan.

Birgit Berghmans

In deze functie ben ik verantwoordelijk voor het contact onderhouden met klanten, hen te informeren over onze producten en diensten, en ervoor te zorgen dat hun vragen en zorgen snel en efficiënt worden beantwoord.



Met enthousiasme en toewijding streef ik ernaar om elke klant een positieve en waardevolle ervaring te bieden. Ik kijk ernaar uit om bij te dragen aan ons geweldig team en onze groeiende klanttevredenheid!

Monique Van Der Linde

Ik werk zo graag bij dit bedrijf omdat het team fantastisch is en de sfeer altijd positief. Het maakt elke werkdag niet alleen productief, maar ook ontzettend leuk en inspirerend!

Het bedrijf zelf is geweldig, met een cultuur die groei en innovatie stimuleert. Het voelt als een tweede thuis waar ik elke dag met plezier naartoe ga. Kortom, de combinatie van een geweldig team en een inspirerende werkomgeving maakt dit de perfecte plek om te werken!

Marnick Saeys

De sfeer hier is gewoonweg geweldig – warm, ondersteunend en vol energie.

Het voelt echt als een sprong in het diepe (maar op een goede manier!) en ik kan niet genoeg benadrukken hoe geweldig het is om te werken met zulke leuke en gemotiveerde mensen.
 

Roxanne Van den Branden

Ik ben ontzettend blij om mijn carrière hier te mogen beginnen.

U-Man heeft een geweldige, warme sfeer. Het team is heel resultaatgericht en dat bevalt mij enorm.

Ik ben vastbesloten om mijn steentje bij te dragen en mijn uiterste best te doen om bij te dragen aan ons gezamenlijke succes. Laten we samen bouwen aan iets geweldigs!