Gebrek aan leiderschap

Gebrek aan leiderschap

Gebrek aan leiderschap

Loyaliteit opbouwen bij je medewerkers is van groot belang! Met dit topic halen we een zeer gevoelig onderwerp aan binnen dit gegeven:

Quote: Like a boss

“Het gebrek aan leiderschap”

We zouden ons kunnen afvragen: wat is de voornaamste reden waarom bekwame medewerkers hun werkgever verlaten? Het eenvoudigste en meest gecondenseerde antwoord op die vraag is hoogstwaarschijnlijk te vinden in één van de belangrijkste onderzoeken uitgevoerd door het adviesbureau Gallup (*).

Bij deze studie werden een miljoen werknemers en 80.000 managers onderzocht. De resultaten werden gepubliceerd in het boek van Marcus Buckingham en Curt Coffman, “First Break All The Rules“.

De bevindingen: als je regelmatig goede medewerkers verliest, kijk naar hun rechtstreekse overste. Meer dan wie of wat ook is de directe leidinggevende de reden waarom werknemers in hun bedrijf blijven en openbloeien of…. waarom ze weggaan – met hun kennis, hun ervaring en hun contacten – vaak rechtstreeks naar de concurrentie.

“Mensen verlaten hun bazen, niet hun firma’s” schrijven de auteurs Marcus Buckingham en Curt Coffman. “Er wordt zo veel geld weggegooid – aan hogere salarissen, extraatjes, meer opleidingen – om ervoor te zorgen dat goede medewerkers blijven, terwijl personeelsverloop hoofdzakelijk een leiderschapsprobleem is”.

Word je in je bedrijf regelmatig geconfronteerd met personeelsverloop? Je eerste reflex zou moeten zijn naar de betrokken leidinggevende te kijken. Doet hij/zij je goede medewerkers vertrekken? De primaire behoeften van werknemers lijken veel minder te maken hebben met geld dan met de manier waarop ze behandeld en gewaardeerd worden. En dit hangt voor een groot stuk af van hun overste.

Een goed exitgesprek met de medewerker die beslist heeft je bedrijf te verlaten kan je heel veel leren.

Een gemotiveerd medewerker is iemand die kan presteren. Het is dus van cruciaal belang om bij het rekruteren van nieuwe medewerkers de gemotiveerde kandidaten te kunnen onderscheiden van de niet-gemotiveerde kandidaten. Ons e-book De 10 Fatale Fouten bij het Rekruteren kan je hier bij helpen.

Birgit Berghmans

In deze functie ben ik verantwoordelijk voor het contact onderhouden met klanten, hen te informeren over onze producten en diensten, en ervoor te zorgen dat hun vragen en zorgen snel en efficiënt worden beantwoord.



Met enthousiasme en toewijding streef ik ernaar om elke klant een positieve en waardevolle ervaring te bieden. Ik kijk ernaar uit om bij te dragen aan ons geweldig team en onze groeiende klanttevredenheid!

Monique Van Der Linde

Ik werk zo graag bij dit bedrijf omdat het team fantastisch is en de sfeer altijd positief. Het maakt elke werkdag niet alleen productief, maar ook ontzettend leuk en inspirerend!

Het bedrijf zelf is geweldig, met een cultuur die groei en innovatie stimuleert. Het voelt als een tweede thuis waar ik elke dag met plezier naartoe ga. Kortom, de combinatie van een geweldig team en een inspirerende werkomgeving maakt dit de perfecte plek om te werken!

Marnick Saeys

De sfeer hier is gewoonweg geweldig – warm, ondersteunend en vol energie.

Het voelt echt als een sprong in het diepe (maar op een goede manier!) en ik kan niet genoeg benadrukken hoe geweldig het is om te werken met zulke leuke en gemotiveerde mensen.
 

Roxanne Van den Branden

Ik ben ontzettend blij om mijn carrière hier te mogen beginnen.

U-Man heeft een geweldige, warme sfeer. Het team is heel resultaatgericht en dat bevalt mij enorm.

Ik ben vastbesloten om mijn steentje bij te dragen en mijn uiterste best te doen om bij te dragen aan ons gezamenlijke succes. Laten we samen bouwen aan iets geweldigs!