+32(0)15 43 66 20
  • DOWNLOAD E-BOOK
U-ManU-ManU-ManU-Man
  • HOME
  • U-MAN
    • OVER U-MAN
    • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
    • ONS TEAM
  • GRATIS ANALYSES
    • LEIDERSCHAPSANALYSE
    • STRESSANALYSE
    • SALES ANALYSE
  • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
    • INTERACTIEVE WORKSHOPS
    • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
    • REKRUTEREN & MOTIVEREN
    • SALES OPLEIDINGEN
  • BLOG
    • TESTIMONIALS
  • VACATURES
    • VACATURES BIJ U-MAN
    • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
  • CONTACT

T.E.A.M. THE EXECUTIVE ABILITY TO MOTIVATE Het TEAM-Programma is een opleiding voor ieder die zich in een leidinggevende functie bevindt. Het gaat dieper in op de verschillende facetten die elke leider moet beheersen, wil hij of zij samen met het team resultaten halen.

U-MAN TEAM PROGRAMMA

EXCELLENCE IN:

PEOPLE MANAGEMENT

De juiste mensen vinden en aanwerven, je team en elke speler in het team beter begrijpen en efficiënter laten samenwerken. Een basis die er moet zijn om resultaten te boeken.

MEER INFO

LEADERSHIP

Als leidinggevende is je sterkte niet meer wat je allemaal zelf kan doen. Je succes hangt nu af van de mate waarin je anderen kan laten produceren. Je moet dus leren delegeren, zonder de controle te verliezen. Bovendien moeten alle betrokkenen op één lijn staan. Een hele uitdaging!

MEER INFO

STRATEGIC MANAGEMENT

Als leider bepaal jij de richting van het bedrijf. Als de te volgen koers niet voor iedereen duidelijk is, dan heb je een zwalpend schip. Een goede organisatie is daarbij zeer belangrijk. Een team zonder structuur is een team zonder resultaten. En “structuur” bestaat uit veel meer dan enkel een organigram. Pak je dat goed aan? Dan geef je je team de middelen om nog meer te groeien.

MEER INFO

Elk opleidingstraject start met een Communicatie Workshop. Veel van de dagelijkse uitdagingen die een bedrijfsleider ervaart hebben te maken met een gebrek aan kennis over wat goede communicatie nu eigenlijk is.

Vandaar dat de Communicatie Workshop een noodzakelijke stap is voordat men zich aan een volgende opleiding waagt.

De T.E.A.M.-opleiding bestaat uit verschillende modules die je individueel kan volgen, of met elkaar kan combineren. Op basis van een analyse van de verbeterpunten in het bedrijf – een analyse die we samen met jouw opmaken – geven we je advies over de best passende cursus. Uiteraard ligt de uiteindelijke beslissing bij jou.

Bij de selectie van de cursussen hoef je geen rekening te houden met de nummering. Het gaat erom dat je de cursus(sen) volgt die jij nodig hebt om je bedrijf en je mensen beter te kunnen leiden.

Het programma

PEOPLE MANAGEMENT

De juiste mensen vinden en aanwerven, je team en elke speler in het team beter begrijpen
en efficiënter laten samenwerken.

TEAM 0: EFFICIËNT REKRUTEREN

Vaststellingen:

  • Een aanwerving uitbesteden valt vaak erg duur uit;
  • Het is niet omdat men een aanwerving heeft gedelegeerd aan een extern kantoor, dat men zekerheid heeft dat de aangeboden kandidaat de juiste teamplayer zal zijn;
  • Een “slechte” rekrutering is duur, in termen van geld én verloren energie;
  • Selecties gebeuren nog te vaak op basis van “buikgevoel”.

Wat bevat de cursus?

  • Een advertentie leren opstellen die de juiste kandidaten aantrekt;
  • Hoe een snelle voorselectie maken;
  • De volgorde van stappen voor een eerste, tweede en eventueel derde interview;
  • Een onderscheid leren maken tussen een kandidaat die zich “goed verkoopt” en een kandidaat die echt goed is;
  • De echte motivatie van de kandidaat kunnen achterhalen;
  • Subjectiviteit maximaal leren uitschakelen;
  • En nog meer…

Wat kan je verwachten?

  • Een praktische leidraad voor het voorbereiden en houden van rekruteringsinterviews;
  • Tips voor het plaatsen van een personeelsadvertentie die interesse opwekt;
  • Een snelle, goedkopere en meer efficiënte selectiemethode;
  • Een grondige kennis van de meest fundamentele selectiecriteria;
  • En nog meer…

TEAM 1: HET BEGRIP VAN DE MENSELIJKE FACTOR IN DE ONDERNEMING

Vaststellingen:

  • Veel bedrijfsleiders willen graag meer “rust in hun hoofd”;
  • Personeelsproblemen zijn een belangrijke stress factor in het bedrijf;
  • Wanneer een leidinggevende niet weet hoe hij een personeelsprobleem kan aanpakken, stelt hij het soms uit… en dat maakt het probleem op termijn dikwijls alleen maar erger.

Wat bevat de cursus?

  • Emoties leren herkennen en er correct leren mee omgaan;
  • Leren efficiënt communiceren (wat niet hetzelfde is als praten) zodat je je medewerkers met de neuzen in dezelfde richting kan doen werken;
  • Conflictsituaties de baas kunnen;
  • De echte presteerders in het team leren onderscheiden van de pseudo-presteerders;
  • Veranderingen implementeren zonder negatieve reacties te creëren;
  • En nog veel meer…

Wat kan je verwachten?

  • Je hebt een positieve(re) impact op het menselijk potentieel in je bedrijf;
  • Je kan je medewerkers beter coachen en motiveren;
  • Je haalt meer en betere resultaten met je team;
  • Je voelt je veel rustiger als manager;
  • Je kan de bron van menselijke problemen veel beter herkennen;
  • En nog veel meer…

TEAM 2: HET GEHEIM VAN EFFICIËNTIE

Vaststellingen:

  • Tijdgebrek lijkt bij een overgrote meerderheid van bedrijven één van de grootste problemen te zijn;
  • Stress ontstaat vooral wanneer met iets niet voldoende onder controle heeft;
  • Soms heeft een bedrijfsleider de indruk dat de tijdsdruk alleen maar toeneemt naarmate hij meer medewerkers aanwerft, en dat dit niet logisch is;
  • Bedrijfsleiders en managers komen er dikwijls niet aan toe hun eigen taken te doen, tenzij voor of na de uren, of in het weekend;
  • Veel zaakvoerders en managers willen graag meer tijd voor gezin en eigen privé momenten;
  • Heel veel bedrijfsleiders en managers krijgen al stress wanneer ze aan hun mailbox denken.

Wat bevat de cursus?

  • Een waslijst aan factoren die in je bedrijf “tijdvreters” kunnen zijn;
  • De “tijdvreters” leren herkennen en aanpakken;
  • In evenveel tijd meer gedaan krijgen;
  • In minder tijd evenveel gedaan krijgen;
  • “Dubbel werk” leren herkennen en vermijden;
  • Assertiever leren zijn in het geven van opdrachten, om zo sneller opdrachten uitgevoerd te krijgen;
  • Het verschil tussen goede controle (die medewerkers zonder problemen aanvaarden) en slechte controle (die tegenstand opwekt);

En nog veel meer…

Wat kan je verwachten?

  • Je krijgt meer werk gedaan op één dag;
  • Je krijgt de dingen sneller gedaan;
  • Je herkent de “tijdvreters” in je werkomgeving en je kan er iets aan doen;
  • Je kan opdrachten geven zonder je medewerkers tegen de haren in te strijken;
  • Je kan gemakkelijker de factoren herkennen die je eigen efficiëntie en die van je team in gevaar brengen.

Het programma

LEADERSHIP

Sterke spelers die goed kunnen samenwerken: dat is het recept voor een hecht team dat garant staat voor resultaten en groei. Maar om dat te realiseren, heeft het team een sterke leider nodig.

TEAM 4A: LEIDINGGEVEN EN DELEGEREN

Vaststellingen:

  • Delegeren blijft voor veel managers een vrome droom;
  • Een manager die niet kan delegeren riskeert – meestal onbewust – een rem te zetten op de expansie van het bedrijf;
  • Veel managers vinden het moeilijk om over te gaan van de fase “zelf doen” naar de fase ‘laten doen”;
  • Veel te veel bedrijfsleiders lijden in plaats van te leiden;
  • Aangeboren talent kan zorgen voor een goede leider, dat klopt. Maar talent of niet, een goede leider moet de technieken die hij wil dat anderen beheersen, ook zelf beheersen. En de eerste techniek die men moet kennen, bestaat erin anderen ertoe te brengen resultaten te behalen.

Wat bevat de cursus?

  • Een duidelijke omschrijving van de eigenlijke taak van een leidinggevende;
  • De “do’s & dont’s” van de leidinggevende;
  • Wat bepaalt of iemand een goede manager (leidinggevende) is of niet?
  • Wanneer moet een manager het probleem van een junior oplossen?
  • Waarom je geen taken mag delegeren, maar verantwoordelijkheden moet delegeren;
  • Hoe je op een efficiënte manier een verantwoordelijkheid delegeert;
  • Hoe je de toegevoegde waarde van een functie bepaalt.

Wat kan je verwachten?

  • Een duidelijk beeld en begrip van wat een leidinggevende is en doet en welke zijn resultaten zouden moeten zijn;
  • Persoonlijke groei als leider van je team, zodat je kan groeien zonder dat je slachtoffer wordt van je eigen expansie;
  • Rust in je hoofd wat betreft wat een leider wel en niet mag doen;
  • Kennis over delegeren: wat en hoe en aan wie;
  • Meer zelfvertrouwen m.b.t. je functie en taken als leidinggevende;
  • Meer tijd voor je eigen prioriteiten als leider van je team: je strategie, de toekomst van je bedrijf en het ontwikkelen van nieuwe producten of diensten.

TEAM 4B: CHARISMATISCH LEIDERSCHAP

Vaststellingen:

  • Iemand die charisma heeft, oefent een sterke aantrekkingskracht uit op zijn omgeving. Veel leidinggevenden denken dat dit een aangeboren eigenschap is. Terwijl het door iedereen kan verworven worden;
  • Voor veel zaakvoerders is het niet altijd gemakkelijk om hun team in beweging te zetten;
  • Veel leidinggevenden vragen zich af hoe ze hun persoonlijke uitstraling kunnen verbeteren;
  • Zaakvoerders die fouten maken op gebied van leiderschap, krijgen minder respect van hun medewerkers;
  • De meeste medewerkers verlaten niet hun baan, zij verlaten hun manager.

Wat bevat de cursus?

  • Een duidelijk inzicht in wat een “onverzettelijke” organisatie eigenlijk inhoudt, en hoe je dat kan bereiken;
  • Gegevens die je kan toepassen om een positieve uitstraling te hebben op je bedrijf;
  • Tips die je helpen om opdrachten beter uitgevoerd te krijgen;
  • Het geheim van wat een charismatisch leider in feite is;
  • De “do’s & don’ts” van een charismatisch leider.

Wat kan je verwachten?

  • Een betere impact op je omgeving;
  • Meer rust en zekerheid over hoe je je als leider moet gedragen;
  • Je kan ervoor zorgen dat je opdrachten uitgevoerd worden, ook via één of meer tussenschakels;
  • Je kan je team beter mobiliseren, motiveren en laten produceren.

TEAM 7: ANALYSEREN EN CORRIGEREN

Vaststellingen:

  • Maar al te vaak blijven zaakvoerders dezelfde branden opnieuw blussen;
  • Zolang men de oorzaak van een probleem niet vindt, kan men de symptomen eeuwig blijven bestrijden;
  • Om een goede analyse te kunnen maken van bepaalde situaties, moet men weten waar men moet kijken;
  • Een goede analyse vereist soms dat men het waarom van het waarom van het waarom moet vinden. Niet alle zaakvoerders weten echter hoe ze moeten doorvragen;
  • Meningen kunnen correct zijn of incorrect. Het is dus riskant om je beslissingen daarop te baseren;
  • Beslissen op basis van een foute analyse kan leiden tot nog grotere problemen dan voorheen.

Wat bevat de cursus?

  • Een duidelijke definitie van logisch versus onlogisch denken.
  • Precieze richtlijnen om een correcte analyse te maken van eender welke situatie;
  • Kennis over hoe observatiefouten ontstaan en hoe je die dus kan vermijden;
  • Het belang van feitenonderzoek, en hoe je dat correct doet;

 

Wat kan je verwachten?

  • Je krijgt “wapens” die je in staat stellen om rationele en juiste beslissingen te nemen;
  • Je bekwaamheid om logisch te denken wordt beter en scherper;
  • Je bent in staat om problemen in je bedrijf tot op de bodem uit te zoeken, de exacte oorzaak ervan te vinden en er werkbare oplossingen voor te bedenken;
  • Je leert welke je ergste “vijand” is wanneer het op logisch denken aankomt;
  • Je leert de betrouwbare informatiebronnen herkennen.

Het programma

STRATEGIC MANAGEMENT

Elk team heeft structuur nodig. En “structuur” bestaat uit veel meer dan enkel een organigram.

TEAM 3: RESULTAATGERICHTE ORGANISATIE

Vaststellingen:

  • Veel bedrijfsleiders zijn gestart als een eenmanszaak en zijn gegroeid omdat ze succesvol werden;
  • Er zijn veel nieuwe ideeën op de markt over hoe men z’n medewerkers “zelf moet laten kiezen wat ze willen doen en hoe ze het doen, want de boel organiseren werkt verstikkend”. Veel bedrijfsleiders vragen zich af of dat wel klopt;
  • Het gebeurt wel eens dat in een bedrijf de ene medewerker teveel hooi op z’n vork (moet) nemen, terwijl een ander het rustig aan blijft doen;
  • Er wordt in vele bedrijven nog teveel geredeneerd in termen van “doen” in plaats van “realiseren”;
  • Soms weten medewerkers niet altijd wat andere collega’s doen. En dat leidt tot wrijvingen;
  • Een slechte organisatie is één van de redenen waarom mensen van job veranderen.

Wat bevat de cursus?

  • Inzicht in een “natuurlijke” organisatiestructuur die meegroeit met je bedrijf;
  • Informatie over het opstellen van een organisatiestructuur die je team zal helpen om beter gecoördineerd te werken.
  • Een structuur die op een hele eenvoudige manier duidelijkheid geeft over wie wat doet in het bedrijf, wie aan wie moet rapporteren, wie aan wie opdrachten mag geven, en wat van elke medewerker eigenlijk verwacht wordt;

En nog veel meer…

Wat kan je verwachten?

  • Een organisatiestructuur op maat van je bedrijf;
  • Hulp van een consultant voor het opstellen van je eigen “organiseerbord” nadat je de theorie van de cursus afgewerkt hebt;
  • Een bedrijf dat efficiënt georganiseerd is, zodat de doelstellingen en de strategieën gerealiseerd worden;
  • Meer duidelijkheid en vlottere samenwerking;
  • Een handige tool die helpt om nieuwe medewerkers snel wegwijs te maken in het bedrijf;
  • Een structuur die de procesflow van de organisatie naadloos ondersteunt.

TEAM 5: DOELGERICHT PLANNEN

Vaststellingen:

  • Zaakvoerders en leidinggevenden kennen hun doelstellingen heel precies. Alleen gaan ze er te dikwijls van uit dat alle medewerkers die ook kennen. En dat is niet altijd het geval;
  • Veel leidinggevenden weten precies welke doelstellingen ze willen behalen, maar krijgen ze niet (op tijd) gerealiseerd;
  • Veranderingen invoeren in een bedrijf leidt heel dikwijls tot tegenstand, wrijvingen en problemen. Daardoor duurt het dikwijls veel langer dan voorzien vooraleer ze uitgevoerd worden, terwijl ze strategisch heel belangrijk zijn.

Wat bevat de cursus?

  • Gegevens die je helpen je doelstellingen duidelijk te formuleren, zodat ze door je medewerkers ook begrepen én aanvaard worden;
  • Een eenvoudige maar sterke tool die je helpt je doelstellingen te realiseren;
  • Een eenvoudige manier om (grote) veranderingen te doen accepteren door je team;
  • Beleidsregels formuleren die je doelstellingen helpen realiseren;
  • Een duidelijke werkwijze om te weten welke je belangrijkste meetpunten (zullen) zijn in het bedrijf;
  • Een uitvoerbare strategie uitwerken.

Wat kan je verwachten?

  • Meer steun van je team m.b.t. het realiseren van je strategie;
  • Een eenvoudige tool die je kan gebruiken om elk project dat je wil opstarten, tot een goed einde te brengen;
  • Een systeem dat je telkens opnieuw kan gebruiken voor het omzetten van dromen in daden;
  • Je bezit een simpele tool waarmee je je prioriteiten kan bepalen;
  • Je plannen en projecten worden sneller uitgevoerd.

TEAM 6: METEN IS WETEN

Vaststellingen:

  • Zonder meetpunten (KPI’s, statistieken) is een zaakvoerder aangewezen op buikgevoel of opinies om zijn bedrijf te sturen;
  • Veel bedrijfsleiders en leidinggeven werken wel met boordtabellen, maar zien niet direct het nut in van grafieken;
  • Veel managers beseffen maar al te goed dat sommige “zones” in het bedrijf een blok aan het been zijn voor de verdere expansie, maar weten niet hoe ze dat kunnen veranderen;
  • Zaakvoerders hebben het soms moeilijk om te weten WAAR en HOE ze moeten ingrijpen om een neerwaartse trend aan te pakken;
  • Bedrijfsleiders worden nog teveel beïnvloed door opinies, en baseren zich te weinig op feiten wanneer ze hun team sturen of hun strategie uitwerken.

Wat bevat de cursus?

  • Basisgegevens m.b.t. het opmaken van eenvoudige en overzichtelijke boordtabellen en grafieken;
  • Specifieke acties die je moet ondernemen om neergaande trends aan te pakken en opgaande trends te versterken;
  • Wat een nieuwe medewerker moet doen om snel productief te zijn;
  • Wat je als leidinggevende moet doen wanneer een neerwaartse trend zich te lang voordoet;
  • Twee dagen coaching (inbegrepen in de prijs) tijdens dewelke één van onze consultants je helpt om de juiste meetpunten voor jouw bedrijf te bepalen;

Wat kan je verwachten?

  • Een duidelijk inzicht in het verschil tussen boordtabellen en grafieken, en weten wanneer je deze tools gebruikt;
  • Een eenvoudige en handige tool waarmee je de toekomst van je bedrijf beter kan voorspellen;
  • Je leert beslissingen nemen op basis van feiten, niet op basis van buikgevoel of opinies;
  • Je hebt voortdurend een vinger aan de pols in je organisatie;
  • Je bent tijdig op de hoogte van nakende gevaren zodat je op tijd kan bijsturen;
  • Je hebt meer grip op “groeipijnen” wanneer je expandeert.
  • Een duidelijke richtlijn met betrekking tot het aanwenden van discipline: wanneer doe je dat best wel? En wanneer niet?
Plan een leiderschapsanalyse

ANALYSES

  • Leiderschapsanalyse
  • Sales analyse
  • Stressanalyse

E-BOOKS

  • De 10 Fatale fouten in de Verkoop
  • De 10 fatale fouten bij het Delegeren
  • De 10 Fatale fouten bij het Rekruteren
  • De 10 Fatale fouten bij het Communiceren
  • De 10 Fatale fouten bij Functioneringsgesprekken

OPLEIDINGEN

  • Management opleiding: T.E.A.M.-opleidingen
  • Rekruteringsopleiding: Recru-Tec™ opleiding
  • Opleiding functioneringsgesprekken: Jobstar opleiding
  • Sales Opleiding: Trust$elling

SOFT SKILLS & INTERACTIEVE WORKSHOPS

  • Interne communicatie
  • Conflictsituaties oplossen en vermijden
  • Het succes van topverkopers
  • Rekruteren, motiveren en evalueren

U-MAN BELGIUM

  • Werfheide 3, 2812 Mechelen (routebeschrijving)
  • +32(0)15 43 66 20
  • info@uman.be

U-MAN GENTBRUGGE

  • Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge (routebeschrijving)
U-Man Copyright 2020 | BTW BE0435.560.880 - RPR Mechelen | Legal: Privacy Policy-Cookie Policy | Webdesign by ABOVESECOND
  • HOME
  • U-MAN
    • OVER U-MAN
    • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
    • ONS TEAM
  • GRATIS ANALYSES
    • LEIDERSCHAPSANALYSE
    • STRESSANALYSE
    • SALES ANALYSE
  • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
    • INTERACTIEVE WORKSHOPS
    • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
    • REKRUTEREN & MOTIVEREN
    • SALES OPLEIDINGEN
  • BLOG
    • TESTIMONIALS
  • VACATURES
    • VACATURES BIJ U-MAN
    • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
  • CONTACT
U-Man