+32(0)15 43 66 20
  • DOWNLOAD E-BOOK
U-ManU-ManU-ManU-Man
  • HOME
  • U-MAN
    • OVER U-MAN
    • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
    • ONS TEAM
  • GRATIS ANALYSES
    • LEIDERSCHAPSANALYSE
    • STRESSANALYSE
    • SALES ANALYSE
  • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
    • INTERACTIEVE WORKSHOPS
    • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
    • REKRUTEREN & MOTIVEREN
    • SALES OPLEIDINGEN
  • BLOG
    • TESTIMONIALS
  • VACATURES
    • VACATURES BIJ U-MAN
    • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
  • CONTACT

Blijf ik zoeken tot ik de geschikte kandidaat vind?

    Home Rekruteren Blijf ik zoeken tot ik de geschikte kandidaat vind?
    NextPrevious
    sollicitatiegesprek tussen mensen

    Blijf ik zoeken tot ik de geschikte kandidaat vind?

    By Matteo Van Mol | Rekruteren | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

    Stop ik pas met zoeken naar een geschikte kandidaat wanneer ik die ene witte raaf vind?

    Veel bedrijfsleiders of HR managers hebben al wel eens volgende beslissing genomen: “De kandidaat beantwoordt niet aan alle vereisten en mogelijk is er een betere kandidaat, maar we willen/kunnen niet langer meer wachten”.

    Is dat de juiste beslissing? Wel, idealiter zoek je verder tot je die unieke super-kandidaat gevonden hebt, alleen… ga niet op zoek naar de witte raaf. Witte raven bestaan namelijk niet.

    Het is allereerst belangrijk om te beseffen dat vereisten variëren naargelang de functie. Dit wordt duidelijk met een paar voorbeelden:

    Als je een leidinggevende aanwerft, moet die persoon met mensen kunnen samenwerken en hen op een correcte manier kunnen sturen. Hij moet geïnteresseerd zijn in zijn teamleden en hij moet voldoende communicatief zijn om op een correcte manier orders te geven en te overleggen. Dat zijn de basisvereisten voor elke kandidaat die  voor een leidinggevende functie in aanmerking komt. Iemand die weinig of geen affiniteit heeft voor mensen is geen goede leidinggevende, hoe sterk hij ook is op technisch gebied.

    Als je een receptioniste aanwerft die dag in dag uit met de glimlach klanten/bezoekers moet ontvangen en die de communicatie tussen het bedrijf en de buitenwereld moet verzorgen, dan moet die persoon uiteraard service-gericht, geduldig en vriendelijk zijn. Iemand die geneigd is kort door de bocht te gaan, zal de job niet naar behoren kunnen doen.

    Een medewerker die een routinematige job uitvoert en in die job weinig of geen contact heeft met andere medewerkers of klanten, moet dynamisch zijn zodat het werk door zijn handen vliegt, maar hij moet niet per se een vlotte prater te zijn.

    De eisen liggen dus anders, afhankelijk van de job die er moet ingevuld worden.

    Stel dat je een kandidaat over de vloer krijgt die niet aan alle kenmerken van de functie voldoet, dan is het nuttig om goed in te schatten of er kan gewerkt worden aan de minder sterke punten. Als dat het geval is, dan is een aanwerving zeker te overwegen (op voorwaarde dat er dan ook effectief gewerkt wordt aan de zwakke punten).

    Meer informatie over het efficiënt rekruteren vind je ook in op onze website.

    Nog vragen? Bel ons (015/43.66.20) of vraag je vrijblijvend gesprek aan.

    Zelfkennis is het begin van de wijsheid

    Wil je graag weten waar je zelf staat als leider van je team? Onze leiderschapsanalyse is de geschikte spiegel die uw leiderschapscapaciteiten in kaart brengt.

    No tags.

    Related Post

    • De communicatieworkshop voor iedereen?

      By Els Van den Eynde | Comments are Closed

      Je overtuigen van het feit dat communicatie belangrijk is, is waarschijnlijk niet meer nodig. Als bedrijfsleider of manager weet je onderhand wel dat communicatie heel belangrijk is. Dat communicatie voor iedereen heel belangrijk is, verdient misschien wel eenRead more

    • voeten van fietsers

      Geef je onvoorwaardelijke steun aan degene die jou steunt

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      In 2012 had Chris Froome de Ronde van Frankrijk kunnen winnen. Hij was gewoon sterker dan zijn kopman Bradley Wiggins. Maar de afspraak was dat hij in dienst zou rijden van Wiggins en hij heeftRead more

    • werknemers in een ruimte

      Hoe bouw je werknemers loyaliteit op (deel 2)

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Het vinden en aanwerven van goede kandidaten is met de schaarste op de arbeidsmarkt, een hele kunst geworden. Een reden te meer om er alles aan te doen om de nieuw aangeworven medewerkers niet meteenRead more

    • emoties op de werkvloer

      Emoties op de werkvloer

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Overkomt het u wel eens dat u niet goed weet hoe met emotionele reacties om te gaan op het werk? U heeft medewerkers in dienst die een belangrijk deel van hun tijd op het werkRead more

    • Boze man

      Een klacht kan een opportuniteit zijn

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Klachtenbehandeling is in de eerste plaats een ingesteldheid, m.a.w. hoe reageert men op een klacht.  Is men bereid om er echt verantwoordelijkheid voor te nemen of zal men proberen er vanaf te geraken door bijvoorbeeldRead more

    • Jongen die time-out doet

      Zou je soms weleens op de pauzeknop willen drukken?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      “Het leven raast voorbij als een TGV.” “Het gaat toch allemaal zo snel…”: ongetwijfeld heb je dergelijke opmerkingen al opgevangen in je omgeving of misschien zelf al geuit. Je hoort het tegenwoordig zelfs van relatiefRead more

    • mensen die elkaar omarmen

      Wil je de spelers van je team het hele jaar door “op niveau” houden?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We geven je graag een tip mee, die te maken heeft met het “kennen van” en “wijzen op” minder leuke kantjes of fouten  bij medewerkers, en waarom je dit best niet enkel tijdens functioneringsgesprekken doet.Read more

    • vrouw aan het luisteren

      Luisteren maakt integraal onderdeel uit van goede communicatie

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We hebben het al vaak over communicatie gehad. We hebben het begrip communicatie al vanuit diverse invalshoeken belicht. Eén heel belangrijk aspect hebben we nog niet behandeld en dat is het aspect “luisteren”. Het belang vanRead more

    NextPrevious

    Meest recente berichten

    • De “menselijke factor” in je bedrijf: essentieel voor goed leiderschap
    • Een verkoper gebruikt het motto: “Stel jezelf de vraag niet, stel de vraag!”
    • Ondernemer vs. manager (deel 2)
    • Ondernemer vs. manager (deel 1)
    • Leiderschap in moeilijke tijden: hou het moreel hoog!

    Categorieën

    • Communicatie
    • Crisis
    • Efficiëntie
    • Kennis
    • Leiderschap
    • Rekruteren
    • Sales

    ANALYSES

    • Leiderschapsanalyse
    • Sales analyse
    • Stressanalyse

    E-BOOKS

    • De 10 Fatale fouten in de Verkoop
    • De 10 fatale fouten bij het Delegeren
    • De 10 Fatale fouten bij het Rekruteren
    • De 10 Fatale fouten bij het Communiceren
    • De 10 Fatale fouten bij Functioneringsgesprekken

    OPLEIDINGEN

    • Management opleiding: T.E.A.M.-opleidingen
    • Rekruteringsopleiding: Recru-Tec™ opleiding
    • Opleiding functioneringsgesprekken: Jobstar opleiding
    • Sales Opleiding: Trust$elling

    SOFT SKILLS & INTERACTIEVE WORKSHOPS

    • Interne communicatie
    • Conflictsituaties oplossen en vermijden
    • Het succes van topverkopers
    • Rekruteren, motiveren en evalueren

    U-MAN BELGIUM

    • Werfheide 3, 2812 Mechelen (routebeschrijving)
    • +32(0)15 43 66 20
    • info@uman.be

    U-MAN GENTBRUGGE

    • Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge (routebeschrijving)
    U-Man Copyright 2020 | BTW BE0435.560.880 - RPR Mechelen | Legal: Privacy Policy-Cookie Policy | Webdesign by ABOVESECOND
    • HOME
    • U-MAN
      • OVER U-MAN
      • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
      • ONS TEAM
    • GRATIS ANALYSES
      • LEIDERSCHAPSANALYSE
      • STRESSANALYSE
      • SALES ANALYSE
    • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
      • INTERACTIEVE WORKSHOPS
      • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
      • REKRUTEREN & MOTIVEREN
      • SALES OPLEIDINGEN
    • BLOG
      • TESTIMONIALS
    • VACATURES
      • VACATURES BIJ U-MAN
      • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
    • CONTACT
    U-Man