+32(0)15 43 66 20
  • DOWNLOAD E-BOOK
U-ManU-ManU-ManU-Man
  • HOME
  • U-MAN
    • OVER U-MAN
    • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
    • ONS TEAM
  • GRATIS ANALYSES
    • LEIDERSCHAPSANALYSE
    • STRESSANALYSE
    • SALES ANALYSE
  • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
    • INTERACTIEVE WORKSHOPS
    • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
    • REKRUTEREN & MOTIVEREN
    • SALES OPLEIDINGEN
  • BLOG
    • TESTIMONIALS
  • VACATURES
    • VACATURES BIJ U-MAN
    • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
  • CONTACT

Persoonlijke communicatievaardigheden vs communicatie in het team

    Home Communicatie Persoonlijke communicatievaardigheden vs communicatie in het team
    NextPrevious
    Man aan het presenteren

    Persoonlijke communicatievaardigheden vs communicatie in het team

    By Matteo Van Mol | Communicatie | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

    Persoonlijke communicatievaardigheden zijn nog geen garantie voor een goede interne communicatie in het bedrijf. En het is niet omdat een bedrijf goed naar de buitenwereld toe communiceert (wat tussen haakjes ook zeer belangrijk is) dat intern alles vlot verloopt.

    We geven u hier enkele tips i.v.m. belangrijke aspecten van de interne communicatie in het bedrijf.

    1. Groet je collega’s als je binnenkomt. Dit is zo elementair en vanzelfsprekend dat het vaak vergeten wordt. Iemand niet groeten betekent in feite “voor mij besta je niet” of “je bent zo onbelangrijk dat je geen groet waard bent”. Omgekeerd iemand hartelijk en met interesse groeten betekent “je interesseert me, je bent belangrijk voor mij”. Als je van die persoon iets gedaan wil krijgen, zal het altijd gemakkelijker gaan.
    2. Je gezichtsuitdrukking is een communicatie. Als je wil dat je medewerkers en/of collega’s er een beetje opgewekt bij lopen, zorg er dan voor dat je er ook een beetje opgewekt en optimistisch uit ziet.
    3. Bevestig een ontvangen communicatie. Als je een mail ontvangt waarin staat dat er van je verwacht wordt dat je iets doet, doe het dan ook. En laat ook weten dat je het gedaan hebt. Want hoe kan de andere persoon weten of het al dan niet gedaan werd. Hij/zij heeft er het raden naar en is dan verplicht opnieuw een mail te sturen, gewoon om te vragen of het nu effectief gedaan werd.
    4. Roddels zijn ook een vorm van communicatie. Maar wel een zeer slechte. Effectief communiceren houdt o.a. in dat je met de juiste persoon communiceert. Het vraagt een beetje moed om iemand terecht te wijzen over iets dat hij/zij verkeerd gedaan heeft. Het is veel gemakkelijker om er tegen iemand anders wat over te “zagen”. Het is niet alleen dat het niet helpt, het zorgt er ook voor dat er een negatieve sfeer in het bedrijf gecreëerd wordt.
    5. Vermijd “mysteries”. Als er bijvoorbeeld veranderingen op til zijn in het bedrijf zorg er dan voor dat die meegedeeld worden. Anders zitten de mensen met een mysterie. En zullen ze die “leegte” invullen. En dat zal bijna altijd met iets negatiefs zijn. Want hun natuurlijke reflex is “we mogen het niet weten”. Geef tijdig de nodige informatie aan de mensen zodat ze zich geen vragen beginnen te stellen.
    Vraag vrijblijvend je leiderschapsanalyse aan

    Verander de wereld. Begin bij jezelf.

    Een sterke leider wenst en creëert sterke teams. Leiderschap vereist specifieke bekwaamheden, dat spreekt voor zich. Goed leiderschap vereist anderzijds in de allereerste plaats dat de zaken die u aan uw medewerkers doorgeeft, begrepen én aanvaard worden. Dan worden ze ook gemakkelijker en beter uitgevoerd. Onze leiderschapsanalyse is de geschikte spiegel die uw zwaktes en sterktes in kaart brengt, zowel wat uw communicatie aangaat, als wat de andere eigenschappen aangaat die voor een leider van cruciaal belang zijn. Een test die al 25 jaar zijn waarde heeft bewezen op de markt!

    No tags.

    Related Post

    • De communicatieworkshop voor iedereen?

      By Els Van den Eynde | Comments are Closed

      Je overtuigen van het feit dat communicatie belangrijk is, is waarschijnlijk niet meer nodig. Als bedrijfsleider of manager weet je onderhand wel dat communicatie heel belangrijk is. Dat communicatie voor iedereen heel belangrijk is, verdient misschien wel eenRead more

    • voeten van fietsers

      Geef je onvoorwaardelijke steun aan degene die jou steunt

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      In 2012 had Chris Froome de Ronde van Frankrijk kunnen winnen. Hij was gewoon sterker dan zijn kopman Bradley Wiggins. Maar de afspraak was dat hij in dienst zou rijden van Wiggins en hij heeftRead more

    • werknemers in een ruimte

      Hoe bouw je werknemers loyaliteit op (deel 2)

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Het vinden en aanwerven van goede kandidaten is met de schaarste op de arbeidsmarkt, een hele kunst geworden. Een reden te meer om er alles aan te doen om de nieuw aangeworven medewerkers niet meteenRead more

    • emoties op de werkvloer

      Emoties op de werkvloer

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Overkomt het u wel eens dat u niet goed weet hoe met emotionele reacties om te gaan op het werk? U heeft medewerkers in dienst die een belangrijk deel van hun tijd op het werkRead more

    • Boze man

      Een klacht kan een opportuniteit zijn

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Klachtenbehandeling is in de eerste plaats een ingesteldheid, m.a.w. hoe reageert men op een klacht.  Is men bereid om er echt verantwoordelijkheid voor te nemen of zal men proberen er vanaf te geraken door bijvoorbeeldRead more

    • Jongen die time-out doet

      Zou je soms weleens op de pauzeknop willen drukken?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      “Het leven raast voorbij als een TGV.” “Het gaat toch allemaal zo snel…”: ongetwijfeld heb je dergelijke opmerkingen al opgevangen in je omgeving of misschien zelf al geuit. Je hoort het tegenwoordig zelfs van relatiefRead more

    • mensen die elkaar omarmen

      Wil je de spelers van je team het hele jaar door “op niveau” houden?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We geven je graag een tip mee, die te maken heeft met het “kennen van” en “wijzen op” minder leuke kantjes of fouten  bij medewerkers, en waarom je dit best niet enkel tijdens functioneringsgesprekken doet.Read more

    • vrouw aan het luisteren

      Luisteren maakt integraal onderdeel uit van goede communicatie

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We hebben het al vaak over communicatie gehad. We hebben het begrip communicatie al vanuit diverse invalshoeken belicht. Eén heel belangrijk aspect hebben we nog niet behandeld en dat is het aspect “luisteren”. Het belang vanRead more

    NextPrevious

    Meest recente berichten

    • De “menselijke factor” in je bedrijf: essentieel voor goed leiderschap
    • Een verkoper gebruikt het motto: “Stel jezelf de vraag niet, stel de vraag!”
    • Ondernemer vs. manager (deel 2)
    • Ondernemer vs. manager (deel 1)
    • Leiderschap in moeilijke tijden: hou het moreel hoog!

    Categorieën

    • Communicatie
    • Crisis
    • Efficiëntie
    • Kennis
    • Leiderschap
    • Rekruteren
    • Sales

    ANALYSES

    • Leiderschapsanalyse
    • Sales analyse
    • Stressanalyse

    E-BOOKS

    • De 10 Fatale fouten in de Verkoop
    • De 10 fatale fouten bij het Delegeren
    • De 10 Fatale fouten bij het Rekruteren
    • De 10 Fatale fouten bij het Communiceren
    • De 10 Fatale fouten bij Functioneringsgesprekken

    OPLEIDINGEN

    • Management opleiding: T.E.A.M.-opleidingen
    • Rekruteringsopleiding: Recru-Tec™ opleiding
    • Opleiding functioneringsgesprekken: Jobstar opleiding
    • Sales Opleiding: Trust$elling

    SOFT SKILLS & INTERACTIEVE WORKSHOPS

    • Interne communicatie
    • Conflictsituaties oplossen en vermijden
    • Het succes van topverkopers
    • Rekruteren, motiveren en evalueren

    U-MAN BELGIUM

    • Werfheide 3, 2812 Mechelen (routebeschrijving)
    • +32(0)15 43 66 20
    • info@uman.be

    U-MAN GENTBRUGGE

    • Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge (routebeschrijving)
    U-Man Copyright 2020 | BTW BE0435.560.880 - RPR Mechelen | Legal: Privacy Policy-Cookie Policy | Webdesign by ABOVESECOND
    • HOME
    • U-MAN
      • OVER U-MAN
      • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
      • ONS TEAM
    • GRATIS ANALYSES
      • LEIDERSCHAPSANALYSE
      • STRESSANALYSE
      • SALES ANALYSE
    • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
      • INTERACTIEVE WORKSHOPS
      • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
      • REKRUTEREN & MOTIVEREN
      • SALES OPLEIDINGEN
    • BLOG
      • TESTIMONIALS
    • VACATURES
      • VACATURES BIJ U-MAN
      • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
    • CONTACT
    U-Man