+32(0)15 43 66 20
  • DOWNLOAD E-BOOK
U-ManU-ManU-ManU-Man
  • HOME
  • U-MAN
    • OVER U-MAN
    • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
    • ONS TEAM
  • GRATIS ANALYSES
    • LEIDERSCHAPSANALYSE
    • STRESSANALYSE
    • SALES ANALYSE
  • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
    • INTERACTIEVE WORKSHOPS
    • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
    • REKRUTEREN & MOTIVEREN
    • SALES OPLEIDINGEN
  • BLOG
    • TESTIMONIALS
  • VACATURES
    • VACATURES BIJ U-MAN
    • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
  • CONTACT

Geef je onvoorwaardelijke steun aan degene die jou steunt

    Home Leiderschap Geef je onvoorwaardelijke steun aan degene die jou steunt
    NextPrevious
    voeten van fietsers

    Geef je onvoorwaardelijke steun aan degene die jou steunt

    By Matteo Van Mol | Leiderschap | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

    In 2012 had Chris Froome de Ronde van Frankrijk kunnen winnen. Hij was gewoon sterker dan zijn kopman Bradley Wiggins. Maar de afspraak was dat hij in dienst zou rijden van Wiggins en hij heeft er zich aan gehouden (niettegenstaande een Twitter-oorlog tussen de echtgenotes…). Hij heeft mee geholpen om Wiggins de Tour te laten winnen.

    Froome heeft zich gehouden aan één van de belangrijkste levensprincipes: geef je onvoorwaardelijke steun aan degene van wie je afhangt. Het heeft hem geen windeieren gelegd.

    Het jaar daarop was Froome gepromoveerd tot kopman en won hij de Tour. Hij herhaalde die prestatie twee jaar later (en er kunnen er nog volgen).

    De geschiedenis is bezaaid met voorbeelden van het overtreden van deze regel. Staatshoofden worden omvergeworpen door hun secondanten. In de meeste gevallen duurt het niet lang voordat zij zelf van hun troon worden geduwd.

    Hier volgen enkele tips i.v.m. het verwerven en behouden van “Macht”:

    1. Als je je status in het leven verhoogd hebt (bv promotie in het werk of voorzitter van een vereniging, …) verbreek vooral het contact niet met degenen die vroeger je “kameraden” waren.
    2. Als je over macht beschikt, wees niet bezig met het angstvallig proberen je macht te behouden. Integendeel: geef een deel van je macht door aan iemand die je kan betrouwen. Zij zullen je beste bondgenoten worden.
    3. Als je in de buurt (in connectie met) bent van iemand met macht, bega de fout niet van te proberen een deel van zijn macht af te knabbelen.
    4. Integendeel, doe alles wat je kan om deze persoon meer macht te geven (bv door er positief over te spreken, door kritiek op die persoon te weerleggen, …). Verwar dit vooral niet met “kruiperig” te doen of te vleien – het moet gemeend zijn.
    5. Maak je vrienden voordat je ze nodig hebt. Veel mensen maken de fout contacten te proberen te leggen met belangrijke personen op het moment dat ze hen nodig hebben. Dat is veel te laat. Maak vrienden als je ze (nog) niet nodig hebt. En koester die vriendschap. ALS je hen dan nodig hebt, zal de hulp vanzelf komen.

     

    Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Een sterke leider wenst en creëert sterke teams. Leiderschap vereist specifieke bekwaamheden, dat spreekt voor zich. Goed leiderschap vereist onder meer doortastendheid, maar ook geduld en de bekwaamheid om correcte evaluaties te maken. Onze leiderschapsanalyse is de geschikte spiegel die uw leiderschapscapaciteiten in kaart brengt.

    No tags.

    Related Post

    • De communicatieworkshop voor iedereen?

      By Els Van den Eynde | Comments are Closed

      Je overtuigen van het feit dat communicatie belangrijk is, is waarschijnlijk niet meer nodig. Als bedrijfsleider of manager weet je onderhand wel dat communicatie heel belangrijk is. Dat communicatie voor iedereen heel belangrijk is, verdient misschien wel eenRead more

    • werknemers in een ruimte

      Hoe bouw je werknemers loyaliteit op (deel 2)

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Het vinden en aanwerven van goede kandidaten is met de schaarste op de arbeidsmarkt, een hele kunst geworden. Een reden te meer om er alles aan te doen om de nieuw aangeworven medewerkers niet meteenRead more

    • emoties op de werkvloer

      Emoties op de werkvloer

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Overkomt het u wel eens dat u niet goed weet hoe met emotionele reacties om te gaan op het werk? U heeft medewerkers in dienst die een belangrijk deel van hun tijd op het werkRead more

    • Boze man

      Een klacht kan een opportuniteit zijn

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Klachtenbehandeling is in de eerste plaats een ingesteldheid, m.a.w. hoe reageert men op een klacht.  Is men bereid om er echt verantwoordelijkheid voor te nemen of zal men proberen er vanaf te geraken door bijvoorbeeldRead more

    • Jongen die time-out doet

      Zou je soms weleens op de pauzeknop willen drukken?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      “Het leven raast voorbij als een TGV.” “Het gaat toch allemaal zo snel…”: ongetwijfeld heb je dergelijke opmerkingen al opgevangen in je omgeving of misschien zelf al geuit. Je hoort het tegenwoordig zelfs van relatiefRead more

    • mensen die elkaar omarmen

      Wil je de spelers van je team het hele jaar door “op niveau” houden?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We geven je graag een tip mee, die te maken heeft met het “kennen van” en “wijzen op” minder leuke kantjes of fouten  bij medewerkers, en waarom je dit best niet enkel tijdens functioneringsgesprekken doet.Read more

    • vrouw aan het luisteren

      Luisteren maakt integraal onderdeel uit van goede communicatie

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We hebben het al vaak over communicatie gehad. We hebben het begrip communicatie al vanuit diverse invalshoeken belicht. Eén heel belangrijk aspect hebben we nog niet behandeld en dat is het aspect “luisteren”. Het belang vanRead more

    • evaluatiegesprekken

      Evaluatiegesprekken, hou ze boeiend en efficiënt!

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Wij horen bedrijfsleiders wel eens een diepe zucht slaken wanneer het onderwerp “evaluatiegesprekken” aan bod komt. “Is dat eigenlijk wel nodig?”, “Hoe doe je dat?”, “Bestaat daar een simpel  en efficiënt systeem voor?” zijn veelgehoordeRead more

    NextPrevious

    Meest recente berichten

    • De “menselijke factor” in je bedrijf: essentieel voor goed leiderschap
    • Een verkoper gebruikt het motto: “Stel jezelf de vraag niet, stel de vraag!”
    • Ondernemer vs. manager (deel 2)
    • Ondernemer vs. manager (deel 1)
    • Leiderschap in moeilijke tijden: hou het moreel hoog!

    Categorieën

    • Communicatie
    • Crisis
    • Efficiëntie
    • Kennis
    • Leiderschap
    • Rekruteren
    • Sales

    ANALYSES

    • Leiderschapsanalyse
    • Sales analyse
    • Stressanalyse

    E-BOOKS

    • De 10 Fatale fouten in de Verkoop
    • De 10 fatale fouten bij het Delegeren
    • De 10 Fatale fouten bij het Rekruteren
    • De 10 Fatale fouten bij het Communiceren
    • De 10 Fatale fouten bij Functioneringsgesprekken

    OPLEIDINGEN

    • Management opleiding: T.E.A.M.-opleidingen
    • Rekruteringsopleiding: Recru-Tec™ opleiding
    • Opleiding functioneringsgesprekken: Jobstar opleiding
    • Sales Opleiding: Trust$elling

    SOFT SKILLS & INTERACTIEVE WORKSHOPS

    • Interne communicatie
    • Conflictsituaties oplossen en vermijden
    • Het succes van topverkopers
    • Rekruteren, motiveren en evalueren

    U-MAN BELGIUM

    • Werfheide 3, 2812 Mechelen (routebeschrijving)
    • +32(0)15 43 66 20
    • info@uman.be

    U-MAN GENTBRUGGE

    • Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge (routebeschrijving)
    U-Man Copyright 2020 | BTW BE0435.560.880 - RPR Mechelen | Legal: Privacy Policy-Cookie Policy | Webdesign by ABOVESECOND
    • HOME
    • U-MAN
      • OVER U-MAN
      • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
      • ONS TEAM
    • GRATIS ANALYSES
      • LEIDERSCHAPSANALYSE
      • STRESSANALYSE
      • SALES ANALYSE
    • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
      • INTERACTIEVE WORKSHOPS
      • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
      • REKRUTEREN & MOTIVEREN
      • SALES OPLEIDINGEN
    • BLOG
      • TESTIMONIALS
    • VACATURES
      • VACATURES BIJ U-MAN
      • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
    • CONTACT
    U-Man