+32(0)15 43 66 20
  • DOWNLOAD E-BOOK
U-ManU-ManU-ManU-Man
  • HOME
  • U-MAN
    • OVER U-MAN
    • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
    • ONS TEAM
  • GRATIS ANALYSES
    • LEIDERSCHAPSANALYSE
    • STRESSANALYSE
    • SALES ANALYSE
  • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
    • INTERACTIEVE WORKSHOPS
    • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
    • REKRUTEREN & MOTIVEREN
    • SALES OPLEIDINGEN
  • BLOG
    • TESTIMONIALS
  • VACATURES
    • VACATURES BIJ U-MAN
    • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
  • CONTACT

Verkopen in het internet tijdperk: 5 handige tips!

    Home Sales Verkopen in het internet tijdperk: 5 handige tips!
    NextPrevious
    Online verkopen

    Verkopen in het internet tijdperk: 5 handige tips!

    By Matteo Van Mol | Sales | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

    We horen het overal: de klant is vaak beter geïnformeerd over het product én over de markt (lees: de concurrentie) dan de verkoper zelf. Is er iets aan te doen?

    Terwijl de klant vroeger meerdere bezoeken aan een showroom aflegde vooraleer hij kocht, is het nu anders. Hij informeert zich nu grondig via het internet en hij komt naar de winkel of de showroom om te kopen. Oh, gemakkelijk denk je misschien. Neen, eigenlijk niet. Want hij komt niet zomaar kopen. Hij zal kopen ALS u aan al de voorwaarden kan voldoen (ook die van de prijs) die hij zich gesteld heeft. En het betekent ook dat je maar één kans krijgt. Terugkomen doet hij niet.

    Je hebt ook de omgekeerde situatie. En je kan daar ook maar beter goed op voorbereid zijn: hij komt bij jou om alle informatie te verzamelen, doet hetzelfde bij een paar van je concurrenten en gaat dan surfen om zo goedkoop mogelijk online te bestellen.

    Hier volgen enkele tips die je in beide situaties bruikbaar kunnen zijn.

    1. Doe niet alsof het bovenstaande niet waar is. Zie het onder ogen en bereid je voor. Want je lost nooit iets op door te doen alsof het niet bestaat.

    2. Als je voelt dat iemand bij jou aan het shoppen is (informatie verzamelen), geef hem iets dat hij op het internet nooit zal vinden: een aangenaam gesprek vol interesse voor hem persoonlijk en zijn noden en behoeften.

    3. Als je vermoedt dat je te maken hebt met iemand die veel surft, vermijd het niet over het internet te spreken. (het is niet omdat het onderwerp angstvallig gemeden wordt, dat hij het niet doet of zal doen). Vraag hem op de man af of hij veel online shopt. Ondervraag hem niet, wees gewoon geïnteresseerd. De kans bestaat dat je ergens in het gesprek een gaatje zal vinden – een twijfel, iets waar hij geen antwoord op gevonden heeft…

    4. Doe eens een brainstorming met je commerciële medewerkers: waarom zouden klanten bij jullie moeten komen kopen in plaats van hun goederen online te bestellen?

    5. Als een klant goed geïnformeerd bij jou komt (hij is gaan surfen en heeft alle mogelijke informatie verzameld), erger je daar niet aan. Bewonder hem (“waw, u bent echt wel goed geïnformeerd!”), laat hem vertellen wat hij allemaal weet. Ergens onderweg is de kans groot dat je iets gaat ontdekken dat hij gemist of niet goed begrepen heeft. Zeg hem dat niet. Toon hem je product en vermeld terloops datgene waarover hij het mis had. Dat zal hem doen twijfelen. Toon hem niet dat je dat gemerkt hebt. Zet gewoon het gesprek verder. De kans is groot dat hij je zal vertrouwen.

    Verkopers zullen er altijd zijn. Met de steeds verder toenemende rol van het internet zal hún rol wel steeds meer evolueren. Maar dat is geen reden tot paniek. Wel een reden om goed voorbereid te zijn en niet bij de pakken te blijven zitten…

    Mocht u overwegen om uw sales team een duwtje in de rug te geven met het oog op betere resultaten, dan kunnen we u éénmalig gratis en vrijblijvend onze sales analyse (U-Sell) aanbieden. Deze analyse laat u toe uw sterke en zwakke punten te ontdekken, zodat u weet wat u moet doen om uw resultaten als verkoper te verbeteren. U kan ook steeds telefonisch meer informatie aanvragen via 015/43.66.20.

    No tags.

    Related Post

    • De communicatieworkshop voor iedereen?

      By Els Van den Eynde | Comments are Closed

      Je overtuigen van het feit dat communicatie belangrijk is, is waarschijnlijk niet meer nodig. Als bedrijfsleider of manager weet je onderhand wel dat communicatie heel belangrijk is. Dat communicatie voor iedereen heel belangrijk is, verdient misschien wel eenRead more

    • voeten van fietsers

      Geef je onvoorwaardelijke steun aan degene die jou steunt

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      In 2012 had Chris Froome de Ronde van Frankrijk kunnen winnen. Hij was gewoon sterker dan zijn kopman Bradley Wiggins. Maar de afspraak was dat hij in dienst zou rijden van Wiggins en hij heeftRead more

    • werknemers in een ruimte

      Hoe bouw je werknemers loyaliteit op (deel 2)

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Het vinden en aanwerven van goede kandidaten is met de schaarste op de arbeidsmarkt, een hele kunst geworden. Een reden te meer om er alles aan te doen om de nieuw aangeworven medewerkers niet meteenRead more

    • emoties op de werkvloer

      Emoties op de werkvloer

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Overkomt het u wel eens dat u niet goed weet hoe met emotionele reacties om te gaan op het werk? U heeft medewerkers in dienst die een belangrijk deel van hun tijd op het werkRead more

    • Boze man

      Een klacht kan een opportuniteit zijn

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Klachtenbehandeling is in de eerste plaats een ingesteldheid, m.a.w. hoe reageert men op een klacht.  Is men bereid om er echt verantwoordelijkheid voor te nemen of zal men proberen er vanaf te geraken door bijvoorbeeldRead more

    • Jongen die time-out doet

      Zou je soms weleens op de pauzeknop willen drukken?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      “Het leven raast voorbij als een TGV.” “Het gaat toch allemaal zo snel…”: ongetwijfeld heb je dergelijke opmerkingen al opgevangen in je omgeving of misschien zelf al geuit. Je hoort het tegenwoordig zelfs van relatiefRead more

    • mensen die elkaar omarmen

      Wil je de spelers van je team het hele jaar door “op niveau” houden?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We geven je graag een tip mee, die te maken heeft met het “kennen van” en “wijzen op” minder leuke kantjes of fouten  bij medewerkers, en waarom je dit best niet enkel tijdens functioneringsgesprekken doet.Read more

    • vrouw aan het luisteren

      Luisteren maakt integraal onderdeel uit van goede communicatie

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We hebben het al vaak over communicatie gehad. We hebben het begrip communicatie al vanuit diverse invalshoeken belicht. Eén heel belangrijk aspect hebben we nog niet behandeld en dat is het aspect “luisteren”. Het belang vanRead more

    NextPrevious

    Meest recente berichten

    • De “menselijke factor” in je bedrijf: essentieel voor goed leiderschap
    • Een verkoper gebruikt het motto: “Stel jezelf de vraag niet, stel de vraag!”
    • Ondernemer vs. manager (deel 2)
    • Ondernemer vs. manager (deel 1)
    • Leiderschap in moeilijke tijden: hou het moreel hoog!

    Categorieën

    • Communicatie
    • Crisis
    • Efficiëntie
    • Kennis
    • Leiderschap
    • Rekruteren
    • Sales

    ANALYSES

    • Leiderschapsanalyse
    • Sales analyse
    • Stressanalyse

    E-BOOKS

    • De 10 Fatale fouten in de Verkoop
    • De 10 fatale fouten bij het Delegeren
    • De 10 Fatale fouten bij het Rekruteren
    • De 10 Fatale fouten bij het Communiceren
    • De 10 Fatale fouten bij Functioneringsgesprekken

    OPLEIDINGEN

    • Management opleiding: T.E.A.M.-opleidingen
    • Rekruteringsopleiding: Recru-Tec™ opleiding
    • Opleiding functioneringsgesprekken: Jobstar opleiding
    • Sales Opleiding: Trust$elling

    SOFT SKILLS & INTERACTIEVE WORKSHOPS

    • Interne communicatie
    • Conflictsituaties oplossen en vermijden
    • Het succes van topverkopers
    • Rekruteren, motiveren en evalueren

    U-MAN BELGIUM

    • Werfheide 3, 2812 Mechelen (routebeschrijving)
    • +32(0)15 43 66 20
    • info@uman.be

    U-MAN GENTBRUGGE

    • Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge (routebeschrijving)
    U-Man Copyright 2020 | BTW BE0435.560.880 - RPR Mechelen | Legal: Privacy Policy-Cookie Policy | Webdesign by ABOVESECOND
    • HOME
    • U-MAN
      • OVER U-MAN
      • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
      • ONS TEAM
    • GRATIS ANALYSES
      • LEIDERSCHAPSANALYSE
      • STRESSANALYSE
      • SALES ANALYSE
    • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
      • INTERACTIEVE WORKSHOPS
      • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
      • REKRUTEREN & MOTIVEREN
      • SALES OPLEIDINGEN
    • BLOG
      • TESTIMONIALS
    • VACATURES
      • VACATURES BIJ U-MAN
      • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
    • CONTACT
    U-Man