+32(0)15 43 66 20
  • DOWNLOAD E-BOOK
U-ManU-ManU-ManU-Man
  • HOME
  • U-MAN
    • OVER U-MAN
    • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
    • ONS TEAM
  • GRATIS ANALYSES
    • LEIDERSCHAPSANALYSE
    • STRESSANALYSE
    • SALES ANALYSE
  • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
    • INTERACTIEVE WORKSHOPS
    • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
    • REKRUTEREN & MOTIVEREN
    • SALES OPLEIDINGEN
  • BLOG
    • TESTIMONIALS
  • VACATURES
    • VACATURES BIJ U-MAN
    • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
  • CONTACT

Kennis is macht!

    Home Kennis Kennis is macht!
    NextPrevious
    Grote bibliotheek

    Kennis is macht!

    By Matteo Van Mol | Kennis | Comments are Closed | 6 november, 2019 | 0

    Als je een domein heel goed kent, als je specialist bent op een of ander vlak dan kan omzeggens niemand je aan het twijfelen brengen. Je staat zo stevig in je schoenen dat er al heel veel moet gebeuren vooraleer iemand je kan doen wankelen.

    Hoe bereik je dat? Door over je job, je vakgebied, menselijke relaties of een hobby heel veel te leren, er dingen over te lezen of zaken op te zoeken. Je kan kennis opdoen door studie én ook door ervaring. Denk maar aan autorijden. Als je als jong iemand je rijbewijs haalt en je begint met autorijden dan valt dat niet onmiddellijk allemaal mee. De eerste keer naar een grootstad rijden is geen sinecure. Voor sommigen was het misschien bijna een nachtmerrie. En nu ben je zoveel jaren verder. Doet het je nog iets als je naar een grootstad moet rijden? Neen, de kans is klein dat het nu nog steeds een nachtmerrie is. Wat is het verschil? Jaren ervaring en zoveel duizenden kilometers op de teller.

    Hoe kan je dit toepassen op je vakgebied? Je start in een bepaald domein te werken. Je bent dan niet dé specialist. Van die veronderstelling mogen we gerust uitgaan (ook niet als je een bepaald diploma met glans hebt behaald). Hoe word je dan dé specialist in dat domein? Door meer kennis op te doen, door te praten met je baas die al 30 jaar in het vak zit, door te bestuderen hoe specialisten in dat domein het aangepakt hebben, door als verkoper nog eens mee de baan op te gaan met de oude rotten in het vak, door opnieuw naar die instructie-video op Youtube te kijken, enz. De bronnen die je momenteel kan raadplegen om kennis op te doen zijn legio, ze zijn bijna onbeperkt. Er is enorm veel voorhanden.

    Je kan deze tip op heel veel verschillende manieren gaan gebruiken:

    • Wil je beter worden in je vak om op die manier je domein beter te beheersen, onder controle te houden en zo meer succesvol te zijn, verhoog dan je kennis.
    • Is er een aspect in je job dat je niet goed beheerst, verhoog dan stap voor stap je kennis over dat aspect en je zal zien dat je er sterker uit komt en de zaken beter beheerst.
    • Heb je telkens opnieuw problemen met een bepaald facet uit je werk of je leven in het algemeen, neem dan de tijd om je kennis beetje bij beetje te verhogen zodat je meer verantwoordelijkheid kan nemen en zo een betere controle krijgt over dat deel van je werk of je leven.

     

    WIL JE MEER WETEN OVER DIT ONDERWERP?

    Zelfkennis is het begin van de wijsheid! Wil je graag weten waar je zelf staat als leider van je team of als ondernemer? Vraag onze Leiderschapsanalyse aan. De Leiderschapsanalyse laat u toe eens in de spiegel te kijken en te ontdekken welke uw sterke punten zijn als leider en welke elementen uw vooruitgang in uw bedrijf remmen.

    De leiderschapsanalyse is de geschikte spiegel die uw leiderschapscapaciteiten in kaart brengt.

    No tags.

    Related Post

    • De communicatieworkshop voor iedereen?

      By Els Van den Eynde | Comments are Closed

      Je overtuigen van het feit dat communicatie belangrijk is, is waarschijnlijk niet meer nodig. Als bedrijfsleider of manager weet je onderhand wel dat communicatie heel belangrijk is. Dat communicatie voor iedereen heel belangrijk is, verdient misschien wel eenRead more

    • voeten van fietsers

      Geef je onvoorwaardelijke steun aan degene die jou steunt

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      In 2012 had Chris Froome de Ronde van Frankrijk kunnen winnen. Hij was gewoon sterker dan zijn kopman Bradley Wiggins. Maar de afspraak was dat hij in dienst zou rijden van Wiggins en hij heeftRead more

    • werknemers in een ruimte

      Hoe bouw je werknemers loyaliteit op (deel 2)

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Het vinden en aanwerven van goede kandidaten is met de schaarste op de arbeidsmarkt, een hele kunst geworden. Een reden te meer om er alles aan te doen om de nieuw aangeworven medewerkers niet meteenRead more

    • emoties op de werkvloer

      Emoties op de werkvloer

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Overkomt het u wel eens dat u niet goed weet hoe met emotionele reacties om te gaan op het werk? U heeft medewerkers in dienst die een belangrijk deel van hun tijd op het werkRead more

    • Boze man

      Een klacht kan een opportuniteit zijn

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Klachtenbehandeling is in de eerste plaats een ingesteldheid, m.a.w. hoe reageert men op een klacht.  Is men bereid om er echt verantwoordelijkheid voor te nemen of zal men proberen er vanaf te geraken door bijvoorbeeldRead more

    • Jongen die time-out doet

      Zou je soms weleens op de pauzeknop willen drukken?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      “Het leven raast voorbij als een TGV.” “Het gaat toch allemaal zo snel…”: ongetwijfeld heb je dergelijke opmerkingen al opgevangen in je omgeving of misschien zelf al geuit. Je hoort het tegenwoordig zelfs van relatiefRead more

    • mensen die elkaar omarmen

      Wil je de spelers van je team het hele jaar door “op niveau” houden?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We geven je graag een tip mee, die te maken heeft met het “kennen van” en “wijzen op” minder leuke kantjes of fouten  bij medewerkers, en waarom je dit best niet enkel tijdens functioneringsgesprekken doet.Read more

    • vrouw aan het luisteren

      Luisteren maakt integraal onderdeel uit van goede communicatie

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We hebben het al vaak over communicatie gehad. We hebben het begrip communicatie al vanuit diverse invalshoeken belicht. Eén heel belangrijk aspect hebben we nog niet behandeld en dat is het aspect “luisteren”. Het belang vanRead more

    NextPrevious

    Meest recente berichten

    • De “menselijke factor” in je bedrijf: essentieel voor goed leiderschap
    • Een verkoper gebruikt het motto: “Stel jezelf de vraag niet, stel de vraag!”
    • Ondernemer vs. manager (deel 2)
    • Ondernemer vs. manager (deel 1)
    • Leiderschap in moeilijke tijden: hou het moreel hoog!

    Categorieën

    • Communicatie
    • Crisis
    • Efficiëntie
    • Kennis
    • Leiderschap
    • Rekruteren
    • Sales

    ANALYSES

    • Leiderschapsanalyse
    • Sales analyse
    • Stressanalyse

    E-BOOKS

    • De 10 Fatale fouten in de Verkoop
    • De 10 fatale fouten bij het Delegeren
    • De 10 Fatale fouten bij het Rekruteren
    • De 10 Fatale fouten bij het Communiceren
    • De 10 Fatale fouten bij Functioneringsgesprekken

    OPLEIDINGEN

    • Management opleiding: T.E.A.M.-opleidingen
    • Rekruteringsopleiding: Recru-Tec™ opleiding
    • Opleiding functioneringsgesprekken: Jobstar opleiding
    • Sales Opleiding: Trust$elling

    SOFT SKILLS & INTERACTIEVE WORKSHOPS

    • Interne communicatie
    • Conflictsituaties oplossen en vermijden
    • Het succes van topverkopers
    • Rekruteren, motiveren en evalueren

    U-MAN BELGIUM

    • Werfheide 3, 2812 Mechelen (routebeschrijving)
    • +32(0)15 43 66 20
    • info@uman.be

    U-MAN GENTBRUGGE

    • Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge (routebeschrijving)
    U-Man Copyright 2020 | BTW BE0435.560.880 - RPR Mechelen | Legal: Privacy Policy-Cookie Policy | Webdesign by ABOVESECOND
    • HOME
    • U-MAN
      • OVER U-MAN
      • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
      • ONS TEAM
    • GRATIS ANALYSES
      • LEIDERSCHAPSANALYSE
      • STRESSANALYSE
      • SALES ANALYSE
    • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
      • INTERACTIEVE WORKSHOPS
      • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
      • REKRUTEREN & MOTIVEREN
      • SALES OPLEIDINGEN
    • BLOG
      • TESTIMONIALS
    • VACATURES
      • VACATURES BIJ U-MAN
      • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
    • CONTACT
    U-Man