INTERNE COMMUNICATIE
Workshop

Telkens we met iemand communiceren willen we eigenlijk heel gewoon dat de andere persoon begrijpt wat we willen, wat we voelen, of wat we denken.  We willen niet meer – maar ook niet minder – dan een boodschap overbrengen.

In een bedrijfsomgeving is correct en vlot intern kunnen communiceren veel belangrijker dan men gewoonlijk denkt! Communicaties die fout lopen (in welke zin van het woord dan ook) kunnen leiden tot veel verwarring, frustraties , tijdverlies en zelfs onvoorziene kosten. 

“Ik heb communicatie gestudeerd en ben al 25 jaar professioneel bezig met communicatie in de breedste zin van het woord, maar ik ben nog nooit zo in detail gegaan. Fantastisch!” – Steven Neirynck, Reclamebureau Mink.

Communicatie is een vaardigheid die aangeleerd kan worden. Door een beter begrip van alle facetten van communicatie en door praktijkoefeningen op basis van een stapsgewijze opbouw krijg je deze vaardigheid al snel beter onder de knie.

MEER INFORMATIE
CONFLICTSITUATIES OPLOSSEN … EN VERMIJDEN!
Workshop

Interactieve workshop voor bedrijfsleiders en leidinggevenden

Met een conflict geconfronteerd worden en moeten oplossen kan een zeer onaangename aangelegenheid zijn. Managers zijn dan ook dikwijls geneigd om ofwel het probleem te ontlopen, ofwel in te grijpen zonder al te veel voorbereiding om er zo snel mogelijk van af te zijn…  En toch is het belangrijk dat zo’n situaties aangepakt worden, want ze leiden gewoonlijk niet alleen tot heel wat negativiteit in het team, maar ook tot een verlies aan produktie.

Eén van de belangrijkste gegevens waarvan men zich bewust moet zijn bij conflictsituaties is het volgende:

“De meest storende factor bij conflictsituaties is gewoonlijk niet het conflict zelf, maar  de emoties  die ermee gepaard gaan.

Vandaar deze interactieve workshop, waar we de specifieke problemen m.b.t. conflictsituaties bespreken, en er – uiteraard – ook de oplossingen voor geven.

 

MEER INFORMATIE
HET SUCCES VAN TOPVERKOPERS
Workshop

HET SUCCES VAN TOPVERKOPERS

Topverkopers spreken niet over “hard sell”.  En nog minder over “soft sell”.  Wat doen zij dan eigenlijk om succesvol te zijn?

In deze interactieve workshop voor bedrijfsleiders en sales managers kijken we achter de schermen naar het geheim van topverkopers. Want als zij niet aan hard sell doen, en ook niet aan soft sell, wat doen zij dan wél?

“Als mensen van je houden zullen ze naar je luisteren.
Maar als ze je vertrouwen zullen ze zaken met je doen.”
– Zig Ziglar.

Ondanks een aantal stevig vastgeroeste overtuigingen is succes in de verkoop NIET in de eerste plaats afhankelijk van verkooptechnieken. Verkooptechnieken zijn uiteraard belangrijk, maar enkel wanneer de verkoper de eerste “stop” op de verkoop overwonnen heeft. En dat is het wantrouwen van de klant. Geen vertrouwen, geen verkoop. Zo simpel is dat.

In deze workshop staan we eerst stil bij dit fundamentele aspect van de verkoop, waarna we ons verdiepen in de belangrijkste verkooptechnieken.

MEER INFORMATIE

RECRU-TEC: DE JUISTE KANDIDATEN AANTREKKEN EN SELECTEREN
Workshop

Omring je met de juiste mensen

Voor een bedrijfsleider is het cruciaal om een precies beeld te hebben van de bekwaamheden  en de persoonlijkheid van nieuwe medewerkers. Daarnaast is het tegenwoordig zo dat het niet meer het bedrijf is dat een nieuwe medewerker kiest, maar de medewerker die zijn werkgever kiest.

Interessante kandidaten reageren op welbepaalde signalen.
U-Man biedt een unieke combinatie aan van kennis en tools die je helpen om deze te herkennen, en om daarna de geschikte kandidaten te selecteren uit het aanbod.

“Dankzij het draaiboek van hoe je best een geschikte kandidaat vindt, loopt alles nu professioneler. Minder tijdverspilling, minder verloop en meer succes bij de aanwervingen dankzij de Recru-Tec test.  De sfeer is er veel beter op geworden.” – Jean-Pierre Dauwe, Zaakvoerder Laura Mode

 

MEER INFORMATIE
REKRUTEREN. MOTIVEREN. EVALUEREN.
Workshop

Elke bedrijfsleider droomt van productieve en gemotiveerde medewerkers die individueel de vereiste resultaten kunnen halen en de juiste attitude hebben, maar die ook vlot in teamverband kunnen samenwerken. En hoewel perfectie niet haalbaar is, is het wel perfect mogelijk om je team continue te verbeteren.

“Er zijn veel mensen die kunnen zeggen dat een voetbalploeg slecht speelt; er zijn weinig mensen die kunnen zeggen waarom ze slecht speelt en er zijn slechts een paar mensen die kunnen zeggen wat er moet gebeuren om ze beter te laten spelen.” – Johan Cruijff

In deze workshop geven we aan wat je enerzijds moet doen, en anderzijds wat je moet vermijden, wil je als bedrijfsleider een gemotiveerd team creëren dat je helpt je bedrijfsdoelstellingen waar te maken.

Je wil een team dat jou steunt. Je wil medewerkers die aan de kar trekken. En je wil dat op een eenvoudige en efficiënte manier waarmaken.

 

MEER INFORMATIE