INTERNE COMMUNICATIE
Workshop

Telkens we met iemand communiceren willen we eigenlijk heel gewoon dat de andere persoon begrijpt wat we willen, wat we voelen, of wat we denken.  We willen niet meer – maar ook niet minder – dan een boodschap overbrengen.

In een bedrijfsomgeving is correct en vlot intern kunnen communiceren veel belangrijker dan men gewoonlijk denkt! Communicaties die fout lopen (in welke zin van het woord dan ook) kunnen leiden tot veel verwarring, frustraties , tijdverlies en zelfs onvoorziene kosten. 

“Ik heb communicatie gestudeerd en ben al 25 jaar professioneel bezig met communicatie in de breedste zin van het woord, maar ik ben nog nooit zo in detail gegaan. Fantastisch!” – Steven Neirynck, Reclamebureau Mink.

Komen deze situaties je bekend voor?

• Je hebt een klant of een medewerker die, wanneer je een gesprek met hem of haar aangaat, steeds weer van het onderwerp afwijkt. En na zo’n gesprek voel je je toch altijd zo moe…

• Je bespreekt een gevoelig onderwerp met een medewerker, en er komen emoties naar boven. Je voelt je ongemakkelijk en weet niet goed meer wat te doen.

• Je gaat een gesprek aan met iemand die je de hele tijd tegenspreekt . Je wordt boos, wat niet helpt. Of je geeft het op en je loopt weg. En dat laatste brengt je ook niet dichter bij het oorspronkelijke doel van je gesprek…

• Met sommige medewerkers heb je de indruk dat je op eieren moet lopen wanneer je hen wil benaderen. En dat maakt dat je bepaalde opdrachten uitstelt, of vragen niet stelt. Of – erger nog – je doet het dan maar zelf.

• Je hebt de indruk dat je dikwijls dezelfde boodschap moet herhalen.

En nog veel meer…

 

MEER INFORMATIE
CONFLICTSITUATIES OPLOSSEN … EN VERMIJDEN!
Workshop

Interactieve workshop voor bedrijfsleiders en leidinggevenden

Met een conflict geconfronteerd worden en moeten oplossen kan een zeer onaangename aangelegenheid zijn. Managers zijn dan ook dikwijls geneigd om ofwel het probleem te ontlopen, ofwel in te grijpen zonder al te veel voorbereiding om er zo snel mogelijk van af te zijn…  En toch is het belangrijk dat zo’n situaties aangepakt worden, want ze leiden gewoonlijk niet alleen tot heel wat negativiteit in het team, maar ook tot een verlies aan produktie.

Eén van de belangrijkste gegevens waarvan men zich bewust moet zijn bij conflictsituaties is het volgende:

“De meest storende factor bij conflictsituaties is gewoonlijk niet het conflict zelf, maar  de emoties  die ermee gepaard gaan.

Vandaar deze interactieve workshop, waar we de specifieke problemen m.b.t. conflictsituaties bespreken, en er – uiteraard – ook de oplossingen voor geven.

 

MEER INFORMATIE
HET SUCCES VAN TOPVERKOPERS
Workshop

HET SUCCES VAN TOPVERKOPERS

Topverkopers spreken niet over “hard sell”.  En nog minder over “soft sell”.  Wat doen zij dan eigenlijk om succesvol te zijn?

In deze interactieve workshop voor bedrijfsleiders en sales managers kijken we achter de schermen naar het geheim van topverkopers. Want als zij niet aan hard sell doen, en ook niet aan soft sell, wat doen zij dan wél?

“Als mensen van je houden zullen ze naar je luisteren.
Maar als ze je vertrouwen zullen ze zaken met je doen.”
– Zig Ziglar.

Ondanks een aantal stevig vastgeroeste overtuigingen is succes in de verkoop NIET in de eerste plaats afhankelijk van verkooptechnieken. Verkooptechnieken zijn uiteraard belangrijk, maar enkel wanneer de verkoper de eerste “stop” op de verkoop overwonnen heeft. En dat is het wantrouwen van de klant. Geen vertrouwen, geen verkoop. Zo simpel is dat.

In deze workshop staan we eerst stil bij dit fundamentele aspect van de verkoop, waarna we ons verdiepen in de belangrijkste verkooptechnieken.

MEER INFORMATIE

DE KUNST VAN HET DELEGEREN
Workshop

Iemand die bang is om te delegeren zal zeer snel overwerkt raken. Het is waar dat het idee om een aantal verantwoordelijkheden aan één van je medewerkers te delegeren een riskante beslissing kan lijken. En terecht: incorrect delegeren kan je onnoemelijk veel kopzorgen bezorgen en je misschien wel de afgrond induwen

Anderzijds is het zo dat een leidinggevende die alles zelf probeert te doen en op te lossen de expansie van zijn bedrijf afremt.

“De kunst van het delegeren is één van de belangrijkste vaardigheden die een ondernemer moet beheersen.”
– Richard Branson

Het kan daarom nuttig zijn om de basisregels van delegeren eens op een rijtje te zetten, en om te weten hoe je deze kunst beter kan beheersen.

 

MEER INFORMATIE
REKRUTEREN. MOTIVEREN. EVALUEREN.
Workshop

Elke bedrijfsleider droomt van productieve en gemotiveerde medewerkers die individueel de vereiste resultaten kunnen halen en de juiste attitude hebben, maar die ook vlot in teamverband kunnen samenwerken. En hoewel perfectie niet haalbaar is, is het wel perfect mogelijk om je team continue te verbeteren.

“Er zijn veel mensen die kunnen zeggen dat een voetbalploeg slecht speelt; er zijn weinig mensen die kunnen zeggen waarom ze slecht speelt en er zijn slechts een paar mensen die kunnen zeggen wat er moet gebeuren om ze beter te laten spelen.” – Johan Cruijff

In deze workshop geven we aan wat je enerzijds moet doen, en anderzijds wat je moet vermijden, wil je als bedrijfsleider een gemotiveerd team creëren dat je helpt je bedrijfsdoelstellingen waar te maken.

Je wil een team dat jou steunt. Je wil medewerkers die aan de kar trekken. En je wil dat op een eenvoudige en efficiënte manier waarmaken.

 

MEER INFORMATIE