In deze interactieve workshop voor bedrijfsleiders en sales managers kijken we achter de schermen naar het geheim van topverkopers. Want als zij niet aan hard sell doen, en ook niet aan soft sell, wat doen zij dan wél?
Soms begrijpen zelfs goede verkopers niet precies waarom zij niet de gewenste resultaten halen. Ze hebben dan de neiging om de fout “daarbuiten” te gaan zoeken: de prijs, de conjunctuur, de concurrentie, enz. En dat kan demotiverend werken. Wat dikwijls ontbreekt, is de kennis van de FUNDAMENTEN van verkoop.
Want ondanks een aantal stevig vastgeroeste overtuigingen is succes in de verkoop namelijk NIET in de eerste plaats afhankelijk van verkooptechnieken.
De eerste “stop” op verkoop is immers wantrouwen! Wantrouwen is wat een klant belet te kopen. Geen vertrouwen, geen verkoop. Zo simpel is dat. En het vertrouwen van de klant win je niet met een “techniek”.
In dit seminarie gaan we hier in detail op in.
Volgende elementen komen in de workshop aan bod:
- Waarvan hangt het vertrouwen van een klant of prospect af?
- Hoe voorkom je een patstelling tussen jezelf en de klant?
- Hoe bouw je een verkoopgesprek op een zodanige manier op dat je alle elementen ervan onder controle blijft houden?
- Hoe dikwijls kan je in een verkoopsgesprek eigenlijk afsluiten?
- “De klant is koning”, dat hoor je dikwijls genoeg. Maar wat moet je dan doen als je hem absoluut geen gelijk kan geven?
- Wat maakt eigenlijk het verschil tussen een verkoper en een “top”verkoper?
- Hoe komt het dat een topverkoper niet alleen gemakkelijker, maar ook sneller kan afsluiten?
En nog heel wat meer…