+32(0)15 43 66 20
  • DOWNLOAD E-BOOK
U-ManU-ManU-ManU-Man
  • HOME
  • U-MAN
    • OVER U-MAN
    • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
    • ONS TEAM
  • GRATIS ANALYSES
    • LEIDERSCHAPSANALYSE
    • STRESSANALYSE
    • SALES ANALYSE
  • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
    • INTERACTIEVE WORKSHOPS
    • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
    • REKRUTEREN & MOTIVEREN
    • SALES OPLEIDINGEN
  • BLOG
    • TESTIMONIALS
  • VACATURES
    • VACATURES BIJ U-MAN
    • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
  • CONTACT

Herrie aan de top

    Home Leiderschap Herrie aan de top
    NextPrevious
    twee mannen die discussieren

    Herrie aan de top

    By Matteo Van Mol | Leiderschap | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

    HERRIE AAN DE TOP VAN HET BEDRIJF IS NEFASTER DAN JE DENKT

    Herrie aan de top is nefast. Misschien denkt u “Het zal allemaal zo erg wel niet zijn”. Wel, vergis u niet. Het heeft wel degelijk negatieve gevolgen, en dan vooral voor de resultaten die er (niet meer) bereikt worden. Met een paar voorbeelden wordt het duidelijk.

    Stel, twee vennoten in een bedrijf die elk een andere visie hebben op de toekomst van het bedrijf. In zo’n geval blijft het sprookje maar zelden duren in de oorspronkelijke set-up. Een van beiden stapt op en dat gebeurt maar zelden in de beste verstandhouding.

    Een ander voorbeeld speelt zich af in de bestuurskamer van de voetbalploeg. Als het daar tot herrie komt tussen verschillende leden van dat bestuur, weerspiegelt zich dat ongetwijfeld in de resultaten van de ploeg op het veld en dus ook in de plaats in het algemeen klassement.

    Iets verder van ons bed maar niet minder belangrijk zijn de gekende vetes tussen de verschillende politieke partijen, soms zelfs partners in dezelfde regering. Het leidt sowieso tot verlamming omdat er niet meer geregeerd wordt maar alleen nog maar gekibbeld, om nog maar niet te spreken over het immense verlies aan energie door dergelijke spelletjes.

    Dichter bij huis kan men weleens te maken hebben met onenigheden tussen de partners in een relatie. Als je niet op dezelfde golflengte zit over dingen die er toe doen in een relatie, dan wordt het moeilijk. Het kan zelfs zo moeilijk worden dat mensen beslissen de relatie stop te zetten met alle gevolgen van dien. Van winnaars kan er dan niet meer gesproken worden.

    Ongeacht het domein, als er herrie is aan de top kost het dikwijls stukken van mensen, is het meestal nogal pijnlijk en is het nooit wat we gepland of gewenst hadden.

    Hoe los je dat op? Dat er – als mensen samenwerken – onenigheden kunnen ontstaan, is niet te vermijden. Jammer genoeg worden niet altijd de juiste acties ondernomen om die onenigheden op te lossen..

    Wat is dan de juiste actie? Wat je snel moet doen als je voelt dat je niet meer op dezelfde golflengte zit, is erover praten en vooral luisteren naar de andere persoon om te weten te komen waar de onenigheid precies vandaan komt. Niet zelden komen er dan “verborgen invloeden” naar boven. Misschien ontdek je zelfs dat het verschil in mening niet zo groot is als je dacht. Het komt er vooral op aan om het gemeenschappelijke doel, de basis waarop de start van de relatie gebouwd is, nieuw leven in te blazen.

    Wil je weten hoe je dat praktisch kan aanpakken? Het geheim vind je in de TEAM 1 cursus. Vraag je vrijblijvend gesprek aan – we kunnen je helpen.

    No tags.

    Related Post

    • De communicatieworkshop voor iedereen?

      By Els Van den Eynde | Comments are Closed

      Je overtuigen van het feit dat communicatie belangrijk is, is waarschijnlijk niet meer nodig. Als bedrijfsleider of manager weet je onderhand wel dat communicatie heel belangrijk is. Dat communicatie voor iedereen heel belangrijk is, verdient misschien wel eenRead more

    • voeten van fietsers

      Geef je onvoorwaardelijke steun aan degene die jou steunt

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      In 2012 had Chris Froome de Ronde van Frankrijk kunnen winnen. Hij was gewoon sterker dan zijn kopman Bradley Wiggins. Maar de afspraak was dat hij in dienst zou rijden van Wiggins en hij heeftRead more

    • werknemers in een ruimte

      Hoe bouw je werknemers loyaliteit op (deel 2)

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Het vinden en aanwerven van goede kandidaten is met de schaarste op de arbeidsmarkt, een hele kunst geworden. Een reden te meer om er alles aan te doen om de nieuw aangeworven medewerkers niet meteenRead more

    • emoties op de werkvloer

      Emoties op de werkvloer

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Overkomt het u wel eens dat u niet goed weet hoe met emotionele reacties om te gaan op het werk? U heeft medewerkers in dienst die een belangrijk deel van hun tijd op het werkRead more

    • Boze man

      Een klacht kan een opportuniteit zijn

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Klachtenbehandeling is in de eerste plaats een ingesteldheid, m.a.w. hoe reageert men op een klacht.  Is men bereid om er echt verantwoordelijkheid voor te nemen of zal men proberen er vanaf te geraken door bijvoorbeeldRead more

    • Jongen die time-out doet

      Zou je soms weleens op de pauzeknop willen drukken?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      “Het leven raast voorbij als een TGV.” “Het gaat toch allemaal zo snel…”: ongetwijfeld heb je dergelijke opmerkingen al opgevangen in je omgeving of misschien zelf al geuit. Je hoort het tegenwoordig zelfs van relatiefRead more

    • mensen die elkaar omarmen

      Wil je de spelers van je team het hele jaar door “op niveau” houden?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We geven je graag een tip mee, die te maken heeft met het “kennen van” en “wijzen op” minder leuke kantjes of fouten  bij medewerkers, en waarom je dit best niet enkel tijdens functioneringsgesprekken doet.Read more

    • vrouw aan het luisteren

      Luisteren maakt integraal onderdeel uit van goede communicatie

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We hebben het al vaak over communicatie gehad. We hebben het begrip communicatie al vanuit diverse invalshoeken belicht. Eén heel belangrijk aspect hebben we nog niet behandeld en dat is het aspect “luisteren”. Het belang vanRead more

    NextPrevious

    Meest recente berichten

    • De “menselijke factor” in je bedrijf: essentieel voor goed leiderschap
    • Een verkoper gebruikt het motto: “Stel jezelf de vraag niet, stel de vraag!”
    • Ondernemer vs. manager (deel 2)
    • Ondernemer vs. manager (deel 1)
    • Leiderschap in moeilijke tijden: hou het moreel hoog!

    Categorieën

    • Communicatie
    • Crisis
    • Efficiëntie
    • Kennis
    • Leiderschap
    • Rekruteren
    • Sales

    ANALYSES

    • Leiderschapsanalyse
    • Sales analyse
    • Stressanalyse

    E-BOOKS

    • De 10 Fatale fouten in de Verkoop
    • De 10 fatale fouten bij het Delegeren
    • De 10 Fatale fouten bij het Rekruteren
    • De 10 Fatale fouten bij het Communiceren
    • De 10 Fatale fouten bij Functioneringsgesprekken

    OPLEIDINGEN

    • Management opleiding: T.E.A.M.-opleidingen
    • Rekruteringsopleiding: Recru-Tec™ opleiding
    • Opleiding functioneringsgesprekken: Jobstar opleiding
    • Sales Opleiding: Trust$elling

    SOFT SKILLS & INTERACTIEVE WORKSHOPS

    • Interne communicatie
    • Conflictsituaties oplossen en vermijden
    • Het succes van topverkopers
    • Rekruteren, motiveren en evalueren

    U-MAN BELGIUM

    • Werfheide 3, 2812 Mechelen (routebeschrijving)
    • +32(0)15 43 66 20
    • info@uman.be

    U-MAN GENTBRUGGE

    • Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge (routebeschrijving)
    U-Man Copyright 2020 | BTW BE0435.560.880 - RPR Mechelen | Legal: Privacy Policy-Cookie Policy | Webdesign by ABOVESECOND
    • HOME
    • U-MAN
      • OVER U-MAN
      • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
      • ONS TEAM
    • GRATIS ANALYSES
      • LEIDERSCHAPSANALYSE
      • STRESSANALYSE
      • SALES ANALYSE
    • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
      • INTERACTIEVE WORKSHOPS
      • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
      • REKRUTEREN & MOTIVEREN
      • SALES OPLEIDINGEN
    • BLOG
      • TESTIMONIALS
    • VACATURES
      • VACATURES BIJ U-MAN
      • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
    • CONTACT
    U-Man