+32(0)15 43 66 20
  • DOWNLOAD E-BOOK
U-ManU-ManU-ManU-Man
  • HOME
  • U-MAN
    • OVER U-MAN
    • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
    • ONS TEAM
  • GRATIS ANALYSES
    • LEIDERSCHAPSANALYSE
    • STRESSANALYSE
    • SALES ANALYSE
  • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
    • INTERACTIEVE WORKSHOPS
    • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
    • REKRUTEREN & MOTIVEREN
    • SALES OPLEIDINGEN
  • BLOG
    • TESTIMONIALS
  • VACATURES
    • VACATURES BIJ U-MAN
    • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
  • CONTACT

Zou je soms weleens op de pauzeknop willen drukken?

    Home Communicatie Zou je soms weleens op de pauzeknop willen drukken?
    NextPrevious
    Jongen die time-out doet

    Zou je soms weleens op de pauzeknop willen drukken?

    By Matteo Van Mol | Communicatie | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

    “Het leven raast voorbij als een TGV.” “Het gaat toch allemaal zo snel…”: ongetwijfeld heb je dergelijke opmerkingen al opgevangen in je omgeving of misschien zelf al geuit. Je hoort het tegenwoordig zelfs van relatief jonge mensen. Er wordt aan een hoog tempo “geleefd” en veel mensen hebben de indruk dat ze eerder “geleefd worden”.

    Maar wie bepaalt het tempo in ons leven … en bestaat er wel zoiets als een pauzeknop? Om hierop een antwoord te kunnen geven moet eerst een antwoord gezocht worden op de volgende vraag: “Wie bepaalt er wat er in ons leven gebeurt?”

    Je zou kunnen zeggen: “Het zijn de media”, “Je moet wel meegaan met de stroom”, enz. Het is waar dat dergelijke elementen een invloed hebben op je leven. Er is echter één persoon die, meer dan wie of wat ook, bepaalt wat er in jouw leven gebeurt en aan welk tempo dat gebeurt. En dat ben je zelf. Dat is het goede nieuws, want daar ligt ook de oplossing. Jij bepaalt zelf hoeveel keer per jaar je op vakantie wil gaan. Jij bepaalt zelf of je naast je gezin en je werk ook nog een uitgebreid sociaal leven wil. Jij bepaalt zelf hoeveel hobby’s je actief wil uitoefenen.

    Het is dus waar dat er invloeden zijn van buitenaf. Maar in hoeverre je je daardoor laat beïnvloeden, heb je eigenlijk zelf in de hand. Je kan op de pauzeknop drukken en beslissen om niet elk weekend vol te proppen met sociale verplichtingen. Soms kan het zo’n deugd doen om eens niets te moeten doen. Gewoon eens wat extra uren slapen kan heel goed zijn om de batterijen op te laden.

    Als werkgever, zaakvoerder of leidinggevende heb je ongetwijfeld al momenten ervaren waarop je eens op die pauzeknop zou willen drukken en gewoon “neen” zou willen zeggen. De kans is bovendien groot dat je dat ook perfect kan doen zonder dat je job daarom op het spel staat.

    Stel je soms ook eens in de plaats van één van je medewerkers die in een situatie terechtkomt waarin hij gewoon eens “neen” zou willen zeggen. Hoeveel ruimte krijgt die medewerker van jou om dat ook effectief te doen? Heb je voldoende begrip voor de persoon die doorgaans een goede job doet en ook echt verantwoordelijkheid neemt voor zijn domein maar die het nu even niet ziet zitten en op de pauzeknop zou willen drukken? Als dat kan in jouw bedrijf zonder dat je die medewerker “afschrijft”, dan kan je terecht spreken van een goede bedrijfscultuur waar mensen centraal staan.

    Al snel blijkt dat het in essentie een kwestie is van communicatie waarbij meer dan ooit de nadruk moet liggen op goed kunnen luisteren om signalen op te vangen die wijzen op de problemen van deze tijd zoals stress, oververmoeidheid, uitputting, burn-out, enz.

    Leer daarom goed luisteren en leer je medewerkers om problemen uit te praten in een vroeg stadium. Op die manier vermijd je heel veel problemen die eigen zijn aan deze hectische tijden.

    De perfecte pauzeknop zit hem in een goede communicatie. Jij kan dat leren, je medewerkers kunnen dat leren.

    Marleen Grosemans

    Verantwoordelijke Communicatie Workshops

    Wil je graag meer informatie?

    Vraag een vrijblijvend gesprek aan!
    No tags.

    Related Post

    • De communicatieworkshop voor iedereen?

      By Els Van den Eynde | Comments are Closed

      Je overtuigen van het feit dat communicatie belangrijk is, is waarschijnlijk niet meer nodig. Als bedrijfsleider of manager weet je onderhand wel dat communicatie heel belangrijk is. Dat communicatie voor iedereen heel belangrijk is, verdient misschien wel eenRead more

    • voeten van fietsers

      Geef je onvoorwaardelijke steun aan degene die jou steunt

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      In 2012 had Chris Froome de Ronde van Frankrijk kunnen winnen. Hij was gewoon sterker dan zijn kopman Bradley Wiggins. Maar de afspraak was dat hij in dienst zou rijden van Wiggins en hij heeftRead more

    • werknemers in een ruimte

      Hoe bouw je werknemers loyaliteit op (deel 2)

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Het vinden en aanwerven van goede kandidaten is met de schaarste op de arbeidsmarkt, een hele kunst geworden. Een reden te meer om er alles aan te doen om de nieuw aangeworven medewerkers niet meteenRead more

    • emoties op de werkvloer

      Emoties op de werkvloer

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Overkomt het u wel eens dat u niet goed weet hoe met emotionele reacties om te gaan op het werk? U heeft medewerkers in dienst die een belangrijk deel van hun tijd op het werkRead more

    • Boze man

      Een klacht kan een opportuniteit zijn

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Klachtenbehandeling is in de eerste plaats een ingesteldheid, m.a.w. hoe reageert men op een klacht.  Is men bereid om er echt verantwoordelijkheid voor te nemen of zal men proberen er vanaf te geraken door bijvoorbeeldRead more

    • mensen die elkaar omarmen

      Wil je de spelers van je team het hele jaar door “op niveau” houden?

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We geven je graag een tip mee, die te maken heeft met het “kennen van” en “wijzen op” minder leuke kantjes of fouten  bij medewerkers, en waarom je dit best niet enkel tijdens functioneringsgesprekken doet.Read more

    • vrouw aan het luisteren

      Luisteren maakt integraal onderdeel uit van goede communicatie

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      We hebben het al vaak over communicatie gehad. We hebben het begrip communicatie al vanuit diverse invalshoeken belicht. Eén heel belangrijk aspect hebben we nog niet behandeld en dat is het aspect “luisteren”. Het belang vanRead more

    • evaluatiegesprekken

      Evaluatiegesprekken, hou ze boeiend en efficiënt!

      By Matteo Van Mol | Comments are Closed

      Wij horen bedrijfsleiders wel eens een diepe zucht slaken wanneer het onderwerp “evaluatiegesprekken” aan bod komt. “Is dat eigenlijk wel nodig?”, “Hoe doe je dat?”, “Bestaat daar een simpel  en efficiënt systeem voor?” zijn veelgehoordeRead more

    NextPrevious

    Meest recente berichten

    • De “menselijke factor” in je bedrijf: essentieel voor goed leiderschap
    • Een verkoper gebruikt het motto: “Stel jezelf de vraag niet, stel de vraag!”
    • Ondernemer vs. manager (deel 2)
    • Ondernemer vs. manager (deel 1)
    • Leiderschap in moeilijke tijden: hou het moreel hoog!

    Categorieën

    • Communicatie
    • Crisis
    • Efficiëntie
    • Kennis
    • Leiderschap
    • Rekruteren
    • Sales

    ANALYSES

    • Leiderschapsanalyse
    • Sales analyse
    • Stressanalyse

    E-BOOKS

    • De 10 Fatale fouten in de Verkoop
    • De 10 fatale fouten bij het Delegeren
    • De 10 Fatale fouten bij het Rekruteren
    • De 10 Fatale fouten bij het Communiceren
    • De 10 Fatale fouten bij Functioneringsgesprekken

    OPLEIDINGEN

    • Management opleiding: T.E.A.M.-opleidingen
    • Rekruteringsopleiding: Recru-Tec™ opleiding
    • Opleiding functioneringsgesprekken: Jobstar opleiding
    • Sales Opleiding: Trust$elling

    SOFT SKILLS & INTERACTIEVE WORKSHOPS

    • Interne communicatie
    • Conflictsituaties oplossen en vermijden
    • Het succes van topverkopers
    • Rekruteren, motiveren en evalueren

    U-MAN BELGIUM

    • Werfheide 3, 2812 Mechelen (routebeschrijving)
    • +32(0)15 43 66 20
    • info@uman.be

    U-MAN GENTBRUGGE

    • Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge (routebeschrijving)
    U-Man Copyright 2020 | BTW BE0435.560.880 - RPR Mechelen | Legal: Privacy Policy-Cookie Policy | Webdesign by ABOVESECOND
    • HOME
    • U-MAN
      • OVER U-MAN
      • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
      • ONS TEAM
    • GRATIS ANALYSES
      • LEIDERSCHAPSANALYSE
      • STRESSANALYSE
      • SALES ANALYSE
    • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
      • INTERACTIEVE WORKSHOPS
      • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
      • REKRUTEREN & MOTIVEREN
      • SALES OPLEIDINGEN
    • BLOG
      • TESTIMONIALS
    • VACATURES
      • VACATURES BIJ U-MAN
      • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
    • CONTACT
    U-Man