Interactieve workshop voor bedrijfsleiders en leidinggevenden
Met een conflict geconfronteerd worden en moeten oplossen kan een zeer onaangename aangelegenheid zijn. Zó onaangenaam, dat managers dikwijls geneigd zijn om ofwel het probleem te ontlopen, ofwel in te grijpen zonder al te veel voorbereiding om er zo snel mogelijk van af te zijn…
Conflicten zijn een onvermijdelijk onderdeel van elke werkomgeving. Soms lossen ze zich vanzelf op, en ze kunnen zelfs leiden tot een gezonde competitiedrang of een positieve verandering. Maar helaas leidende meeste conflicten gewoonlijk alleen maar tot veel negatieve emoties en, erger nog, tot een verlies aan productiviteit. Men kan ze dus maar beter aanpakken en, beter nog, voorkomen!
In deze workshop gaan we dieper in op de verschillende aspecten van conflictsituaties, en we geven er – uiteraard – ook de oplossingen voor.
- Waarom heeft men meestal de neiging om het aanpakken van conflictsituaties uit te stellen?
- Welke is de belangrijkste regel waar men zich moet aan houden, wil men conflictsituaties efficiënt en met een minimum aan emotionele hindernissen kunnen oplossen?
- Stel dat het conflict te maken heeft met een botsing van persoonlijkheden, wat doet men dan best?
- Conflictsituatie effectief oplossen: de 4 stappen.
- Hoe kan men er als bedrijfsleider voor zorgen dat de kansen op conflictsituaties in het bedrijf tot een minimum herleid worden?
- Wat moet men doen wanneer er signalen opduiken van een beginnend conflict?
En nog veel meer…