+32(0)15 43 66 20
  • DOWNLOAD E-BOOK
U-ManU-ManU-ManU-Man
  • HOME
  • U-MAN
    • OVER U-MAN
    • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
    • ONS TEAM
  • GRATIS ANALYSES
    • LEIDERSCHAPSANALYSE
    • STRESSANALYSE
    • SALES ANALYSE
  • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
    • INTERACTIEVE WORKSHOPS
    • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
    • REKRUTEREN & MOTIVEREN
    • SALES OPLEIDINGEN
  • BLOG
    • TESTIMONIALS
  • VACATURES
    • VACATURES BIJ U-MAN
    • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
  • CONTACT

Blog

vrouw aan het luisteren

Luisteren maakt integraal onderdeel uit van goede communicatie

By Matteo Van Mol | Leiderschap | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

We hebben het al vaak over communicatie gehad. We hebben het begrip communicatie al vanuit diverse invalshoeken belicht. Eén heel belangrijk aspect hebben we nog niet behandeld en dat is het aspect “luisteren”. Het belang van echt luisteren wordt heel dikwijls onderschat. Communicatie definiëren we als “uitwisseling van boodschappen met wederzijds begrip”. Iemand die alleen maarRead more

mensen die elkaar omarmen

Wil je de spelers van je team het hele jaar door “op niveau” houden?

By Matteo Van Mol | Leiderschap | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

We geven je graag een tip mee, die te maken heeft met het “kennen van” en “wijzen op” minder leuke kantjes of fouten  bij medewerkers, en waarom je dit best niet enkel tijdens functioneringsgesprekken doet. We geven je ook mee hoe je zulke onderwerpen best aankaart. Een standaard actie tijdens een functioneringsgesprek is om de sterkere enRead more

Jongen die time-out doet

Zou je soms weleens op de pauzeknop willen drukken?

By Matteo Van Mol | Communicatie | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

“Het leven raast voorbij als een TGV.” “Het gaat toch allemaal zo snel…”: ongetwijfeld heb je dergelijke opmerkingen al opgevangen in je omgeving of misschien zelf al geuit. Je hoort het tegenwoordig zelfs van relatief jonge mensen. Er wordt aan een hoog tempo “geleefd” en veel mensen hebben de indruk dat ze eerder “geleefd worden”.Read more

Boze man

Een klacht kan een opportuniteit zijn

By Matteo Van Mol | Communicatie | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

Klachtenbehandeling is in de eerste plaats een ingesteldheid, m.a.w. hoe reageert men op een klacht.  Is men bereid om er echt verantwoordelijkheid voor te nemen of zal men proberen er vanaf te geraken door bijvoorbeeld de schuld op iemand anders te schuiven?  Dit laatste is dodelijk.  Natuurlijk wordt hiermee niet bedoeld dat men alle reclamatiesRead more

emoties op de werkvloer

Emoties op de werkvloer

By Matteo Van Mol | Leiderschap | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

Overkomt het u wel eens dat u niet goed weet hoe met emotionele reacties om te gaan op het werk? U heeft medewerkers in dienst die een belangrijk deel van hun tijd op het werk besteden aan “klagen en zagen” (en u beseft nu terwijl u dit leest, dat u hen ook nog elke maand betaalt). SommigenRead more

werknemers in een ruimte

Hoe bouw je werknemers loyaliteit op (deel 2)

By Matteo Van Mol | Leiderschap | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

Het vinden en aanwerven van goede kandidaten is met de schaarste op de arbeidsmarkt, een hele kunst geworden. Een reden te meer om er alles aan te doen om de nieuw aangeworven medewerkers niet meteen weer te verliezen. Hier volgen een paar tips waarmee u dit kan vermijden. Het allerbelangrijkste is enerzijds geen irreële verwachtingenRead more

voeten van fietsers

Geef je onvoorwaardelijke steun aan degene die jou steunt

By Matteo Van Mol | Leiderschap | Comments are Closed | 22 oktober, 2019 | 0

In 2012 had Chris Froome de Ronde van Frankrijk kunnen winnen. Hij was gewoon sterker dan zijn kopman Bradley Wiggins. Maar de afspraak was dat hij in dienst zou rijden van Wiggins en hij heeft er zich aan gehouden (niettegenstaande een Twitter-oorlog tussen de echtgenotes…). Hij heeft mee geholpen om Wiggins de Tour te latenRead more

De communicatieworkshop voor iedereen?

By Els Van den Eynde | Leiderschap | Comments are Closed | 30 juli, 2019 | 0

Je overtuigen van het feit dat communicatie belangrijk is, is waarschijnlijk niet meer nodig. Als bedrijfsleider of manager weet je onderhand wel dat communicatie heel belangrijk is. Dat communicatie voor iedereen heel belangrijk is, verdient misschien wel een woordje uitleg. Iedereen, letterlijk iedereen heeft er baat bij om goed te communiceren. Hier zijn een paar op het eersteRead more

12345

Meest recente berichten

  • Een verkoper gebruikt het motto: “Stel jezelf de vraag niet, stel de vraag!”
  • Ondernemer vs. manager (deel 2)
  • Ondernemer vs. manager (deel 1)
  • Leiderschap in moeilijke tijden: hou het moreel hoog!
  • Bekwaam leidinggeven: fundamentele eigenschappen, deel 2

Categorieën

  • Communicatie
  • Crisis
  • Kennis
  • Klantgetuigenis
  • Leiderschap
  • Rekruteren
  • Sales
  • Uncategorized
  • Zelfontwikkeling

ANALYSES

  • Leiderschapsanalyse
  • Sales analyse
  • Stressanalyse

E-BOOKS

  • De 10 Fatale fouten in de Verkoop
  • De 10 fatale fouten bij het Delegeren
  • De 10 Fatale fouten bij het Rekruteren
  • De 10 Fatale fouten bij het Communiceren
  • De 10 Fatale fouten bij Functioneringsgesprekken

OPLEIDINGEN

  • Management opleiding: T.E.A.M.-opleidingen
  • Rekruteringsopleiding: Recru-Tec™ opleiding
  • Opleiding functioneringsgesprekken: Jobstar opleiding
  • Sales Opleiding: Trust$elling

SOFT SKILLS & INTERACTIEVE WORKSHOPS

  • Interne communicatie
  • Conflictsituaties oplossen en vermijden
  • Het succes van topverkopers
  • Rekruteren, motiveren en evalueren

U-MAN BELGIUM

  • Werfheide 3, 2812 Mechelen (routebeschrijving)
  • +32(0)15 43 66 20
  • info@uman.be

U-MAN GENTBRUGGE

  • Kerkstraat 108, 9050 Gentbrugge (routebeschrijving)
U-Man Copyright 2020 | BTW BE0435.560.880 - RPR Mechelen | Legal: Privacy Policy-Cookie Policy | Webdesign by ABOVESECOND
  • HOME
  • U-MAN
    • OVER U-MAN
    • CERTIFICATEN & ERKENNINGEN
    • ONS TEAM
  • GRATIS ANALYSES
    • LEIDERSCHAPSANALYSE
    • STRESSANALYSE
    • SALES ANALYSE
  • WORKSHOPS & OPLEIDINGEN
    • INTERACTIEVE WORKSHOPS
    • MANAGEMENT OPLEIDINGEN
    • REKRUTEREN & MOTIVEREN
    • SALES OPLEIDINGEN
  • BLOG
    • TESTIMONIALS
  • VACATURES
    • VACATURES BIJ U-MAN
    • VACATURES BIJ KLANTEN VAN U-MAN
  • CONTACT
U-Man